"Евро Алианс" завършиха два тунела на магистралата между Ниш и Скопие

В Сърбия отсечката с общо шест лота е сочена за най-сложния пътен проект, тъй като преминава през дефилето Грделица

Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро
Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро
Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро    ©  Евро Алианс тунели
Общата дължина на построените от "Евро Алианс" тунели в този проект е 2.8 км, а цената - 90 млн. евро    ©  Евро Алианс тунели
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Евро Алианс тунели" завърши два тунела на магистралата между Ниш и Скопие миналия месец. В консорциум с друга българска компания - "Пътища и мостове" на Росен Колелиев, специализираната компания за тунелни съоръжения взе участие в проекта за аутобан в Сърбия, който се финансира от Европейската инвестиционна банка. Тунелите са с обща дължина 2.8 км, а за тях обединението е получило 90 млн. евро, обясни Валентин Трашлиев, собственик на "Евро Алианс тунели", пред "Капитал".

Съоръженията са част от главния клон на Коридор 10, който минава по маршрута Залцбург - Любляна - Загреб - Белград - Ниш - Скопие - Велес - Солун.

Планът е магистралната отсечка между дефилето Грделица и Владичин хан да бъде завършена до 1 май, обясниха от сръбското Министерство на строителството, транспорта и инфраструктурата за "Капитал".

Друг лот от същото трасе пък е изпълнен от друга българска строителна компания "Трейс". От сайта на проекта става ясно, че строителството на този участък е завършило на 31 март.

Проектите са спечелени по реда на обществените поръчки в Сърбия.

С фокус тунели

"Евро Алианс тунели" е еднолично акционерно дружество, собственост на Валентин Трашлиев. За 2017 г. фирмата има над 63 млн. лв. приходи от строителство, а печалбата е 310 хил. лв. В миналогодишното издание на класацията на "Капитал" К100 е на осмо място сред най-големите строителни компании у нас.

Дружеството изпълнява проекти в България, Германия и Сърбия, като у нас в последно време работят по третия метродиаметър. В момента участват в двата търга за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. В единия си партнират с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море", а в другия - с "Хидрострой" на Велико Желев.

Какво са построили българите

Трасето, за което става въпрос, е разделено на общо шест лота, като трети и четвърти са въпросните тунели, които "Евро Алианс" е построила. Те са изградили по две тръби за всеки от тях, като единият тунел е близо 2 км, а другият - около 1 км. Единият е завършен още миналата година февруари 2018 г., а другият - в началото на април тази година. Тунелите обаче попадат в средата на трасето, което не е изцяло завършено, затова и не са пуснати за движение.

"Трейс" пък са изпълнили друг лот с дължина 4.75 км. при Царичина долина. На отсечката се намират шест моста. Те са работили в обединение с арменската Mostovik llc.

Най-сложният проект на сърбите

За управлението на обекта отговаря Koridori Srbije, държавна компания, основана през 2009 г. Изграждането на тази отсечка с шестте лота е започнало през 2014 г., а финансирането е от Европейската инвестиционна банка.

Според сръбските власти това е най-сложният инфраструктурен проект на страната. Изграждането на 26.3 км магистрала от дефилето Грделица на магистрала Е-75 включва 33 моста с обща дължина 5.6 км, две кръгови, два тунела с обща дължина 2.8 км, като единият е най-дългият тунел - Майнале.

За сравнение - проектът за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е дълъг 23.6 км, като се предвижда да бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези, и то само в едната посока. Общата дължина на тунелите е около 4.2 км. Очакваната стойност е общо над 1 млрд. лв.

Все още няма коментари
Нов коментар