🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Как се представиха онлайн търговците при предсрочния Черен петък

Ozone.bg бележи 84% ръст на оборота от кампанията, а eMAG – 9%

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Две от най-големите компании за онлайн търговия в България – eMAG и Ozone.bg, са отбелязали значителен ръст на броя поръчки и оборота по време на тазгодишната си кампания за "Черен петък". Кампанията при повечето онлайн търговци в България се оказа предсрочна – традиционно черният петък се празнува в САЩ един ден след Деня на благодарността, който тази година е на 28 ноември. Затова някои компании предпочетоха да го изтеглят с една седмица, за да има по-голям мост между масовия ден за търговия и Коледа.

Не точно поредният петък за eMAG

Платформата за онлайн търговия eMAG, която е собственост на базираната в Южна Африка Naspers, е отбелязала поръчки на обща стойност 40.8 млн. лв., с 9% по-висока стойност, отколкото през миналата кампания, когато магазинът отчете 37.2 млн. лв. в рамките на един ден. Трафикът към сайта и приложението на платформата са се вдигнали с 11%, а 72% от целия трафик е дошъл от мобилни устройства. Това е деветата кампания на eMAG, която за пръв път направи Черен петък в България през 2011 г. Общо румънската група, през която оперира и българския клон, има приходи от 1.03 млрд. евро за 2018 г.

Според данните на дружеството кампанията е успяла да привлече 22.3 хил. изцяло нови клиента, които са направили първите си поръчки от eMAG. Категориите с най-много поръчки са били "Играчки и продукти за деца", "Лична грижа и красота", "Малки електрически уреди" и "Мобилни телефони". Най-много поръчки са дошли от столичния квартал "Лозенец", с поръчки на обща стойност 67 хил. лв.

Ozone.bg: конзоли, книги и огромни ръстове

Ozone.bg, една от най-бързо растящите компании за онлайн търговия в България, която се брандира като такава конкретно за забавление, е отбелязала 192% ръст на общия брой поръчки спрямо миналогодишната си кампания. От фирмата не дават общата сума от поръчките, но коментираха пред "Капитал", че ръстът на оборота е 83.6% спрямо миналата година и са били продадени общо 77 хил. артикула. В случая е важно да се отбележи, че докато при eMAG става дума за еднодневна кампания, при Ozone.bg черният петък беше по-скоро черен уикенд, който продължи четири дни.

Най-много продажби очаквано има в категориите "Видео игри и конзоли", с общо 12.3 хил. продадени продукта, и "Книги", където са продадени 39 хил. хартиени издания. В сферата на конзолите най-търсената оферта е била за Sony PlayStation 4 в комплект с играта Fortnite, а при игрите най-много поръчки има за футболната FIFA 20. Двете най-търсени книги пък са "Хари Потър – книга за оцветяване" и "Топ мистериите на България".

Дружеството зад Ozone.bg - "Озон ентъртейнмънт" има приходи от 15.7 млн. лв. за 2018 г. и очаква ръст на оборота от около 70% през тази година.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    В статията са посочени резултатите само на два онлайн търговеца - да, сред най-големите, и все пак. Въпреки това вероятно може да се допусне екстраполация на ръста на приходите и за повечето родни сайтове, които са участвали в акцията. В нашето домакинство също се възползвахме от намаленията и по пълния автомобил на куриера на "Спиди" си личи, че мнозина са взели сходно решение. Според мен е добре на няколко пъти през годината да има сходни намаления, за да не се претоварват куриерските компании в края на годината и съответно по-бързи доставки и повече доволни клиенти. Но търговците си знаят най-добре.

    Нередност?
Нов коментар