🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Поръчките в Ozone.bg скачат с 55% заради извънредното положение

Новозакупеният от фирмата физически бизнес - магазините за видеоигри "Пулсар", е напълно блокиран

Основателят на Ozone.bg Иво Джоков
Основателят на Ozone.bg Иво Джоков
Основателят на Ozone.bg Иво Джоков    ©  Надежда Чипева
Основателят на Ozone.bg Иво Джоков    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Онлайн магазинът Ozone.bg отчита скок в поръчките, откакто в страната бе въведено извънредно положение. Сравнението между последната "нормална" седмица - тази от 2 до 8 март, спрямо тази от 23 до 29 март, показва 55% ръст на броя обработени заявки от страна на компанията. Ozone.bg, която оперира през дружеството "Озон ентъртейнмънт", продава конзоли, видеоигри, техника и други, като се брандира като търговец на забавление.

Така онлайн магазинът влиза във все по-краткия списък от бизнеси, които се справят успешно с икономическия удар от коронавируса и мерките срещу заразата. С едно голямо изключение - новозакупеният физически бизнес за видеоигри "Пулсар" е изцяло блокиран именно заради въпросните мерки. "Озон ентъртейнмънт" придоби "Пулсар" през лятото на миналата година срещу неоповестена сума.

"Нашият бизнес е много остро разделен между онлайн продажбите в Ozone.bg и традиционните магазини "Пулсар". Всички магазини на "Пулсар" се намират в търговски центрове, което значи, че от 13.03 са затворени и приходите там са равни на нула", казва Иво Джоков, основател и оперативен директор в компанията. "Едновременно с това виждаме доста сериозен ръст в онлайн продажбите от обявяване на извънредното положение насам, но за момента периодът е много кратък, за да можем да вадим дори краткосрочни изводи."

За 2018 г. - последният наличен отчет на "Пулсар" в Търговския регистър, компанията има приходи от 9.9 млн. лв., а "Озон ентъртейнмънт" - 15.7 млн. лв.

Складови премеждия

Освен проблема с физическите магазини, които остават затворени, поне докато не отворят и самите молове, фирмата има проблем и с натовареността в склада си при заплахата от зараза. "Работата ни е по-трудна, защото трябва да вземем адекватни мерки против вируса в склада ни. Това включва протоколи за дезинфекция на работните места на персонала, както и работа със защитни маски, ръкавици и прочее. Със сигурност работим много по-бавно, отколкото в обичайни условия, но това е нормално - все пак за нас е най-важно здравето на персонала и клиентите ни", казва Джоков.

Мениджърът добавя, че според него компанията печели от портфолиото си от продукти, насочено към забавление. "В този аспект не виждаме голяма промяна в насоките на потребителите ни - те купуват същите неща, които и преди - гейминг артикули, книги, пъзели, настолни игри, играчки и т.н. Просто го правят в по-големи обеми."

Друг важен за компанията въпрос се върти около плановете за разширяване. Ozone.bg работи по проект за нов логистичен център, над три пъти по-голям от сегашния склад - 5000 кв.м спрямо 1500 кв.м в момента. Той трябва да бъде и частично автоматизиран. Джоков казва, че за момента плановете не са се променили и прехвърлянето на поръчки към него ще стане "късно през лятото или в началото на есента".