🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

BMW отчете най-добрата си година в България

Германският автопроизводител е продал 1159 автомобила в страната през 2019 г.

Александър Миланов, "BMW България"
Александър Миланов, "BMW България"
Александър Миланов, "BMW България"    ©  Цветелина Белутова
Александър Миланов, "BMW България"    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският автопроизводител BMW е продал рекордните 1159 коли в България през миналата година, което е с 5% повече от 2018 г. "През последните години постоянно увеличаваме продажбите си, които за трета поредна година са над най-добрата ни предкризисна година - 2008 г.", обяви управителят на "BMW Group България" Александър Миланов пред журналисти. Според него общите продажби на марката са още повече - 1340, като това се дължи и на сделка с голям корпоративен клиент, която обаче е сключена през централата в Германия. Друг бранд на BMW Group - MINI, също е пласирал рекорден брой коли - 238 автомобила, с 55% повече от 2018 г., като основна причина тук са добрите корпоративни сделки. Мотоциклетите BMW Motorrad пък отчитат ръст от 8% до 114 продадени машини.

Най-популярният модел

Най-популярният модел на BMW в България за миналата година е Х5 с 234 продажби, следван от Х1 със 117 броя и BMW Серия 3 с 91. Дизелът продължава да бъде най-предпочитан в страната, но делът му за поредна година намалява до 61% (само допреди две години такива са били 83% от доставените коли). Бензинът отчита увеличение до почти 33%. Електрическите модели имат дял 5% (моделът i3 е пласирал 57 броя), а хибридите са 1%.

В глобален план BMW Group отчита общи продажби 2.52 млн. автомобила, с 1.2% повече от 2018 г. Марката BMW e пласирала 2.17 млн. коли, увеличение с 2%, докато MINI е скочила с 3.2% до 372 хил. автомобила. Най-рязък е скокът на Rolls-Royce: 25.4% до 5152 свръхлуксозни коли. Европа е най-големият пазар на BMW Group с 43% от общите продажби, следвана от Китай с 29%, Северна и Южна Америка с 18% и Азия и останалия свят с 10%.

BMW е една от малкото автомобилни компании и вносители, които периодично официално обявяват продажбите си в България. Според данните на КАТ за 2019 г. регистрираните общо нови леки автомобили (категория М1 и N1) са 43 378 коли, с над 8% повече от предишната година. В четвъртък и вносителят на Mercedes-Benz - "Силвър стар", обяви, че през миналата година е отчел повишение от 25% на продажбите на леки коли спрямо 2018 г., без да даде точни данни. Общо продажбите на превозни средства - коли, лекотоварни автомобили, камиони, автобуси, в страната са 1800.

Повече за българския автопазар очаквайте в следващия брой на "Капитал".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    odf1570783559623717 avatar :-|
    A.K.
    • - 2
    • + 3

    Добре, че тая държава е пълна с комплексарчета, та колите да им вървят като топъл леб.

    Нередност?
Нов коментар