Иван Чернев: В марката "Брей!" влагаме нашия 15-годишен опит в страната

Българските продукти имат запазено място на рафтовете на веригата, казва изпълнителният директор на "Kaufland България"

Иван Чернев: В марката "Брей!" влагаме нашия 15-годишен опит в страната
Иван Чернев: В марката "Брей!" влагаме нашия 15-годишен опит в страната
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От колко време работите пособствената национална линия продукти "Брей!"?

В "Kaufland България" винаги работим с фокус върху родното. Затова желанието ни да разработим собствена национална линия продукти рамо до рамо с българските производители датира отдавна. В последните две години работихме целенасочено върху "Брей!", влагайки в нея целия си 15-годишен опит до момента.

Каква е причината при близо 20 000 артикула асортимент да създавате собствена марка продукти?

- От една страна е традиционният български вкус, който всички ние като потребители обичаме и търсим, а от друга - устойчивата ни и дългосрочна подкрепа за българските производители. Българските продукти винаги са имали запазено място на нашите рафтове и ще продължат да намират все повече място там. Работим целенасочено за утвърждаване на националния вкус и традиционните за българската трапеза рецепти. Подкрепяме произведените в България стоки и предлагаме наистина качествени български продукти, които родният потребител цени и обича.

"Брей!" е нашето най-категорично доказателство за всичко това.

Как избрахте какви продукти да включите в линията, колко са те в момента и ще добавяте ли нови?

- Съобразихме продуктите изцяло с предпочитанията и вкуса на българския потребител. Смея да кажа, че го познаваме много добре, защото в Kaufland работят над 6000 българи, а на месец още близо 6 милиона пазаруват при нас. А това е почти цяла България.

Затова с марка "Брей!" ще намерите едни от най-обичаните и емблематични продукти, които присъстват на трапезата във всяко българско домакинство. Сред тях са традиционното кисело мляко по БДС, саламуреното сирене и кашкавал от изцяло български суровини, вкусната лютеница с български пипер и патладжан, истинският български мед, домашните сладка от изцяло български плодове, любимата на мнозина боза с българска пшеница, емблематичният горнооряховски суджук със защитено географско указание, панагюрската луканка с традиционно специфичен характер и много други.

С кои производители работите и как ги избрахте?

- Създадохме "Брей!" заедно с 20 български производителя от 15 региона в страната. Сред тях има дългогодишни и доверени наши партньори и такива, с които работим за пръв път. По този начин броят на родните производители, които произвеждат нашите собствени марки за пазара тук, са вече общо 30.

Избрахме ги чрез прозрачен конкурс при ясно зададени от наша страна критерии за качество и мащаб на производството. Изискваме от всички тях международно признати сертификати за качество и работа със собствени марки, като за продукти като прясно месо и колбаси изискваме и допълнителен независим външен одит.

Защо нарекохте марката "Брей!"?

- Търсихме име, което да носи духа и заряда на марката. Име, което носи позитивния заряд, гордостта и гостоприемството на българите и описва кратко, ясно и категорично предимствата на продуктите. "Брей!" е едно от най-автентичните български възклицания и отлично отива на серията, защото от опит знаем, че всеки, който опита продуктите, ще възкликне именно това.

Как планирате да развиватебранда?

- До края на годината ще увеличим двойно асортимента на "Брей!", като запазим доброто съотношение между високото качество на продуктите и конкурентната им цена.

Какво показват резултатите за "Брей"от първата седмица продажби? Как реагират клиентите?

- Обратната връзка от клиентите е изключително позитивна и това само може да ни радва. През първата седмица след официалното представяне на "Брей!" на пазара отчитаме следните няколко ярки фаворита на потребителите: киселото мляко, от което сме продали 37 тона, или 94 хиляди кофички, лютеницата с близо 25 000 бурканчета, продадени за 7 дни, домашните сладка с продадени общо 20 000 бурканчета и общо 12 000 броя горнооряховски суджук и сух шпек.