🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Ozone.bg отчита 50% ръст на продажбите по време на кампанията си Черен петък

Компанията среща затруднения заради липсата на нови конзоли, куриерското претоварване и затворените молове

Иво Джоков    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Електронният търговец Ozone.bg е отчел 50% ръст на продажбите по време на тазгодишната си кампания около Черен петък, която при компанията продължава няколко дни, а не само един, какъвто е случаят при повечето магазини. Най-силно представилите се категории са компютърната периферия (80% ръст), играчки (140%), телевизори и монитори (94%) и настолни игри и пъзели (92%).

Увеличението в броя на поръчките е над 110%, но средната им стойност се е понижила, а основната причина се крие в липсата на конзолите от ново поколение, които официално са на пазара, но на практика липсват - недостиг, който се усеща по целия свят. Друг проблем е куриерското претоварване, което се получи в страната заради затварянето на физическите магазини и преминаването на пазаруването за празниците почти изцяло онлайн.

Компанията преживява втори скок в продажбите за тази година - първият беше през пролетта заради първото частично затваряне на икономиката. Сега увеличеното търсене заради големия брой хора вкъщи се съчетава с обичайно натоварения период около Коледа. Компанията не дава конкретни финансови данни зад по-добрите резултати за Черния петък.

Не всичко е наред

Месеците около Коледа са традиционно най-силният период за Ozone.bg, както и за повечето електронни търговци. В случая обаче има и някои проблеми, които са извън контрола на компанията. Ozone.bg се брандира като "магазин за забавление" и прави много голяма част от оборота си от продажбата на конзоли и видеоигри. Тази кампания трябваше да бъде особено силна заради пускането на PlayStation 5 и Xbox Series X/S на пазара точно преди Коледа и по време на пандемия.

Вместо това производителите Sony и Microsoft не успяха да се справят с търсенето по света и към момента няма достатъчна наличност почти никъде по света. Допълнителен проблем идва и от тези, които изкупуват малкото налични бройки, с цел да ги препродадат на по-висока цена, както и от факта, че продажбите на вече старите поколения конзоли логично намаляват. "Липсата на продукти с висока стойност като PlayStation се отрази чувствително на оборота, но успяхме да компенсираме с по-голям брой поръчки на по-ниска стойност", коментира пред "Капитал" основателят на Ozone.bg Иво Джоков.

Дружеството "Озон Ентъртейнмънт" отчита 32 млн. лв. приходи за 2019 г. с цел общият оборот да достигне 50 млн. лв. през 2021 г.

Друг проблем пред компанията е налагането на второ затваряне на моловете за тази година, което означава, че физическите магазини Pulsar, придобити от Ozone.bg през 2019 г., няма да могат да работят поне до 21 декември, защото всички обекти се намират в молове. "При Pulsar за съжаление нещата не изглеждат добре и там оборотите са -50% година към година за същия период. Затварянето на моловете, където са магазините ни, определено не помогна", добавя Джоков.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    ellenka avatar :-@
    Elena Undzhieva
    • + 1

    Добре, че "пристигна" пратката! Потресаващо обслужване този път!

    Нередност?
  • 3
    bj_int avatar :-|
    bj_int
    • + 1

    моята пратка е планирана да пристигне около средата на януари. Хахаа! Ако исках такива срокове, щях да пазарувам от китайските сайтове. Не бих ползвла отново Озон.

    Нередност?
Нов коментар