🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Tesla вече е най-скъпият автопроизводител в света

Пазарната капитализация на фирмата достигна 208 млрд. долара и надмина тази на Toyota

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Производителят на електрически автомобили Tesla вече е най-скъпият автопроизводител в света. Пазарната капитализация на компанията, водена от Илън Мъск, достигна 208 млрд. долара и по този начин свали от върха японската група Toyota, която е с оценка 202 млрд. долара.

Цената на акциите на Tesla продължава да расте с висока скорост, след като едва през април фирмата се превърна в най-скъпия американски производител на коли на борсата, с оценка от 81 млрд. долара, повече, отколкото тези на традиционните гиганти Ford и General Motors. Днес Tesla вече струва повече от двете, взети заедно - и умножени по три. Бизнесът на почти всички традиционни фирми беше тежко ударен от коронавируса, а с това дойде и срив в цената на акциите.

Tesla от друга страна продължава да се третира повече като технологична компания, отколкото като производител на автомобили. От началото на годината цената на акциите на фирмата се е повишила със 160%, като в този период влизат и два резки спада в цената от съответно 20% и 14% - вторият от които дойде, след като изпълнителният директор Илън Мъск през май сам написа в Twitter, че според него Tesla е надценена от борсата. Дори това "откровение" обаче не спря дългосрочния подем на Tesla.

Скокът в цената на акциите на Tesla е необясним за някои анализатори и логичен за други - в зависимост как те разглеждат фирмата. За някои Tesla заслужава оценката си, защото технологията на фирмата в сферата на електрическите автомобили и автопилота са на несравнимо ниво спрямо другите производители. По-традиционните анализатори обаче посочват, че през 2019 г. Tesla е доставила едва 367 хил. автомобила спрямо 10 млн. коли от страна на Toyota.

Инвеститорите вече имат по-високо доверие в Tesla и Мъск, защото компанията доказа, че може да работи и като традиционен автопроизводител - с по-голям брой коли, които излизат от поточните линии, повече планове за заводи по света, и, може би най-важното - на печалба. През последното тримесечие на 2019 г. и първото на 2020 г. Tesla работи на печалба. Очакванията на анализаторите са, че 2020 г. ще бъде първата пълна година в историята на компанията, която ще завърши на печалба. Резултатите за второто тримесечие на фирмата трябва да бъдат публикувани по-късно през юли.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    danitoledov avatar :-|
    danitoledov
    • + 2

    Илън Мъск си знае работата.

    Нередност?
Нов коментар