Mastercard подкрепя българската финтех компания myPOS и експанзията й на европейски пазари

Какво стои зад успеха по време на криза

Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония
Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония
Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония
Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

През последните години Mastercard започна да гледа отвъд полето на индустрията за плащания, като стартира нови модели на сътрудничество в ИКТ сектора, инвестира и се свързва стратегически с по-малки финтех играчи в цял свят с цел потребителите, търговците, правителствата и бизнеса да реализират по-добре потенциала си. Особено интересно за българския технологичен сектор е, че глобалните експерти на Mastercard класират родни софтуерни разработчици сред челните редици на световната карта, инвестират в техни продукти и развитие наравно със своите проекти. Българската компания myPOS от тази година е такъв стратегически партньор на Mastercard в Европа. За успеха в кризисни времена, способността за гъвкавост и адаптация, за глобалната визия и локалните усилия говорим с Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония, и с Христо Георгиев, основател и собственик на myPOS.

Каква е историята на myPOS и как стигнахте до по-гъвкави платежни решения за малкия бизнес?

- Историята на myPOS стартира неофициално малко след 2000 година, когато Европа стана свидетел на бум в създаването на софтуерни решения, както и на промени в европейското законодателството - излязоха първите директиви за платежни услуги. Практически с тях се даде картбланш на небанкови финансови институции да предлагат платежни услуги и да привличат клиенти, търсещи по-иновативни продукти от тези, предлагани от традиционните банки. Видяхме голям потенциал в тези промени и оттогава насам създадохме редица продукти, които позволяват на потребителите да извършват картови плащания, по един достъпен и лесно разбираем за тях начин.

myPOS бе представен официално през февруари 2014 на "Международния мобилен конгрес" в Барселона. Оттогава насам продуктът навлиза изключително успешно сред малките и средните търговци в Европа.

Световното партньорство на Mastercard с myPOS започва с проекти в Италия и Холандия: разкажете малко повече?

- В началото на тази година сключихме партньорство с Mastercard, чиято цел е да популяризира картовите плащания както сред крайни потребители, така и сред малки и средни бизнеси в Европа и да предостави подходяща среда за тези плащания да се случват.

Най-пресният пример е звуковото брандиране от Mastercard, което добавя ново измерение в приемането на картови плащания. Именно новото звуково лого е творческият контекст, който използваме за първата съвместна европейска кампания в три пазара - Италия, Холандия и България. Това са едни от водещите ни пазари и същевременно пазарите с най-много приети Mastercard плащания от нашите търговци.

По време на COVID-19 пандемията заедно създадохме и VibeMarket - инициатива, която дава възможност на малките бизнеси и търговци да продават своите продукти и услуги директно във Viber, без да имат уебсайтове и без никакви допълнителни инвестиции от тяхна страна.

Mastercard има конкретни програми за инвестиране в иновативни стартъпи в Европа - програмата Fintech Express например, обявена в началото на юни. Как може български компании да се възползват?

- Fintech Express е една от нашите акселераторски програми в Европа, която ще подпомага изгряващи или развиващи се технологични играчи и тяхната експанзия на световни пазари. Както всичко друго, което правим, влагаме в програмата всичките си контакти, глобална мрежа от партньорства, експертиза и технологични сертификации. Така иновативните компании, които имат амбицията да добавят дигитални платежни решения към портфолиото си от продукти, да не трябва да откриват топлата вода сами, а да успяват да стартират тази вертикала за дни вместо за месеци или години.