Ryanair и Wizz Air продължават да се развиват въпреки пандемията

Докато конкуренцията се задъхва, нискобюджетните авиопревозвачи ще се опитат да увеличат пазарния си дял

Излитащ самолет на Ryanair
Излитащ самолет на Ryanair
Излитащ самолет на Ryanair    ©  Reuters
Излитащ самолет на Ryanair    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Европейските нискобюджетни авиопревозвачи, начело с Ryanair и Wizz Air, възнамеряват да продължат да увеличават флота си от самолети, въпреки тежкия удар, който пандемията нанесе на авиоиндустрията. По този начин те ще се опитат да увеличат своя пазарен дял в рамките на следващите няколко години, съобщава Bloomberg.

Докато стандартните авиокомпании търсят начини, по които да отложат доставките си от Boeing и Airbus, които са уговорили преди началото на пандемията, Wizz Air, третият най-голям нискобюджетен превозвач в Европа, обяви, че ще продължи да купува нови машини. Компанията иска да развие новата си база на летище Гетуик до Лондон, увеличавайки я от 1 на 20 самолета в рамките на само година. Ryanair от своя страна, въпреки че в началото на май заяви, че може да се наложи да съкрати около 3000 души, или 15% от персонала си, сега възнамерява да направи поръчка за допълнителни бройки Boeing 737 Max, когато наличните им възобновят полетите си.

Очакванията са по този начин до 2023 г. Ryanair да стане авиопревозвачът с втория най-голям флот в Европа след този на Lufthansa, задминавайки Air France и IAG (холдингът, който държи националните превозвачи на Великобритания и Испания). Wizz Air пък се очаква да удвои броя на самолетите си в следващите 3 години. От голямата тройка на европейските бюджетни авиокомпании единствено EasyJet вероятно няма да увеличава флота си.

Голям плюс за нискобюджетните компании е, че те влязоха в коронакризата с далеч по-големи парични резерви. Също така маршрутите, които те оперират, са обикновено по-кратки, а точно те се очаква да се възстановят първи. Дългите маршрути, на които разчитат стандартните авиопревозвачи, може да се възстановят напълно едва през 2024 г., прогнозира Международната асоциация за въздушен транспорт.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fdb1598811734683287 avatar :-|
    Nikolay Georgiev

    Успешни....пфу.... Уиз Еър за втори път ми отменят полет....

    Нередност?
Нов коментар