"Профиклийн" ще чисти жп гарите в София, Пловдив и Горна Оряховица за 3.2 млн. лв.
В момента тече търг за 17.7 млн. лв. за почистване на всички гари за следващите 4 години
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Профиклийн" ще чисти гарите София, Пловдив и Горна Оряховица за 3.2 млн. лв. без ДДС. Това е резултатът от обществената поръчка на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Поръчката включва хигиенизиране на гарите, както и перони и коловози, а решението е взето на 4 септември.
Поканата е била към две фирми - "Профиклийн" и "Комекс РМ", с които НКЖИ имаше рамково споразумение за почистване на помещенията й. То е от 2016 г. за срок от 4 години и за поддръжката на 113 гари. В момента инфраструктурната компания провежда търг за ново рамково споразумение за почистване за следващите 4 години. Прогнозната стойност на поръчката е 17.7 млн. лв. без ДДС. Договорът за трите основни гари, спечелен от "Профиклийн", ще се изпълнява до приключването на големия търг.
Голямото почистване
Поръчката за "хигиенизиране, поддържане и почистване на открити и закрити площи, стопанисвани от поделенията на ДП НКЖИ" е открита в края на април.
В началото на юни тя събра девет фирми кандидати. Това са" "Комекс РМ", "Профиклийн", "Василка", "Бориван", "ВНП Фасилиту", "Хаус клининг сървисиз", "Адамант Сървис груп", "Райт Клининг" и "Луксима груп". Цената е с тежест 60%, а техническото предложение - 40%.
Кой чисти досега
Компанията победител от последната по-малка поръчка на НКЖИ "Профиклийн" е еднолична собственост на Ваня Иванова. Тя е създадена през 2011 г., и към момента на спечелването на рамковото споразумение от 2016 г. има изпълнени две обществени поръчки (за НАП във Велико Търново и за "Столичен електротранспорт").
С най-дълъг опит в почистването на активите на НКЖИ е компанията "Комекс РМ". Тя се занимава с поддръжката и почистването на железопътните гари и пероните още от 2007 г., когато печели договорите и за трите регионални управления (в София, Пловдив и Горна Оряховица). Преди десетина години компанията спечели и търг на превозвача БДЖ за почистване на пътнически вагони, но се отказа малко след като подписа договора. В последствие това направи и другата голяма фирма в почистването - "Василка". Тогава едно от условията на превозвача беше почистващата фирма да наеме около 400-те служители на държавния мастодонт, които са ангажирани с тази дейност. Срещу този сигурен разход за заплати БДЖ не гарантираше сигурен обем на работата под формата на вагони. Задачите на НКЖИ обаче са по-лесни за пресмятане, като в заданието са изредени гарите и площите за почистване.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.