НКЖИ ще модернизира линията Перник - Радомир срещу 267.5 млн. лв.
Държавната компания пусна търга за жп отсечката, като срокът за подаване на оферти е 12 март
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за модернизацията на жп линията Перник - Радомир. Прогнозната стойност на проекта е 267.5 млн. лв., а крайният срок за подаване на оферти е 12 март 2021 г. Отсечката е част от жп линията София - Радомир, или връзката със Северна Македония.
Търгът е разделен на два лота - жп път и контактна мрежа, което включва два двупътни тунела и 8 мостови съоръжения. И втори лот - системи за сигнализация и телекомуникации.
Търговете на НКЖИ
В последните няколко години търговете на НКЖИ се движат с огромно закъснение, а поръчките отиват основно при едни и същи фирми. Или дори при фалирали дружества. Компанията работи основно по направлението сръбска граница - София - Пловдив - Бургас, което отнема вече три програмни периода и сигурно ще е напълно завършено към 2027 г.
ВДХ, която преди се свързваше с Делян Пеевски и носеше името "Водстрой 98", се превърна в един от любимците на НКЖИ. Наскоро ВДХ в комбинация с "Лантания" спечели ремонта на жп участъка от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС. ВДХ спечели и строителството на лот 2 на жп линията Елин Пелин - Костенец.
Компании, свързани с Христо Ковачки, също са сред обичайните победители. Наскоро НКЖИ подписа два договора със свързани с него компании на обща стойност 250 млн. лв. без ДДС. Един - за модернизацията на 10-километрово двупосочно трасе от София до Волуяк - за 199.8 млн. лв. без ДДС. И втори - за строителство на системи за сигнализация и телекомуникации на отсечката от Централна гара София до гара Волуяк и гара Банкя включително - за 45.5 млн. лв. без ДДС.
С големи жп проекти може да се похвали и "Джи Пи груп", която в обединение с "Щрабаг" спечели лот 3 от Елин Пелин - Костенец.
И дори на фалирали
Фалитът също не е пречка за НКЖИ да сключва договори за стотици милиони. Такъв пример вече има с търга за Костенец - Септември, където неизвестна българска фирма "Транс логистика" с 3 млн. лв. оборот и 5 хил. лв. капитал спечели в консорциум с испанска и румънска фирма договор за 380 млн. лв. в края на 2018 г.
На 30 юли тази година НКЖИ съвместно с министъра на транспорта Росен Желязков се похвалиха, че модернизацията на ключовия жп проект започва, без да споменават, че испанската фирма Contratas Iglesias с опита, заради който им беше поверен ремонтът, е фалирала година по-рано. Или шест месеца след спечелването на търга и преди подписването на договора с НКЖИ.
2 коментара
Абе какви са тези цени ?!? 267.5 млн за 13 км; 200 млн за 10 км.То метрото излиза по-евтино. Баси измамниците.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.