🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Търсим кандидати с комплексни знания, които могат да поемат отговорност

Славена Суванджиева, ръководител "Стратегически и директен маркетинг" в "Еконт Експрес" ООД

Търсим кандидати с комплексни знания, които могат да поемат отговорност
Търсим кандидати с комплексни знания, които могат да поемат отговорност
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Славена Суванджиева е завършила "Мениджмънт и стратегия" в университета Астън, Бирмингам. В момента е лидер на екип "Стратегически и директен маркетинг" и се грижи за цялостната маркетинг комуникация на най-големия български логистичен партньор на хората и бизнеса - "Еконт".

Как и защо избрахте да работите за "Еконт"?

Завърших в чужбина, но исках да се прибера и да приложа наученото в България. Винаги съм знаела, че искам да допринасям за по-добрия живот на хората в България. Това ми беше мечта, но не знаех как точно ще я постигна. Докато не попаднах в "Еконт". Работата ми в "Еконт" е любов и смисъл, защото виждам как всяко едно мое действие има ефект върху много хора. Това ме мотивира да ставам все по-добра и да уча. Мисля, че затова имам успешно развитие в компанията. За по-малко от година успях да стана ръководител на екип "Стратегически и директен маркетиг". И това не важи само за мен. Има други колеги с подобни истории.

Каква е ролята на маркетинга в "Еконт"?

- Екип "Маркетинг" в "Еконт" работи в изключителна близост с екипа ни "Изследователи". Това са хората, които ежедневно следят пулса на пазара, желанията на клиентите и тенденциите в онлайн търговията. Благодарение на техните изследвания маркетинг хората ни могат много ясно да видят в коя посока следва да поемем. Дали това е по-добра и ясна комуникация на съществуваща услуга, нова услуга, която ще реши клиентска нужда, или подобряване на клиентското преживяване.

Маркетингът за нас е много повече от реклама или просто присъствие в дигиталните канали. Маркетинг екипът участва в създаването на услугите ни от самото начало на процеса. Анализираме данни, работим с рекламни и медийни агенции, с които "построяваме" комуникацията, извеждаме точните послания и визии, след което планираме съдържанието в дигиталните канали. Накрая анализираме данните за резултатите от конкретната комуникация.

Друго важно звено са маркетинг активностите, които развиваме заедно с локалните ни партньори по градове. Помагаме им с рекламни материали, обучения за активни продажби, организиране и участие в различни събития. Подкрепяме много и локалните общества по региони с различни каузи. Например тази година инициативата "Аз съм Кайлъка" тръгна от Плевен и прерасна на национално ниво. Същото стана и с инициативата "Спаси книга".

Какво прави компанията различна от останалите?

- Матричната структура и културата на стартъп е нещото, което ме привлече в "Еконт". Като цяло гъвкавостта и адаптивността на компанията и на хората в нея. Пробвах да работя в корпорация с йерархична структура - не е моето, чувствам се ограничена. В "Еконт" не усещам да "работя" наистина. Усещам, че допринасям. Допринасям за по-доброто качество на живот и бизнеса на над 4 милиона българи.

Именно тези хора - клиентите ни, са причината да иновираме толкова бързо, да създаваме нови услуги на пазара, буквално в рамките на 2-3 месеца. Например миналата година пуснахме ново приложение, нова платформа за електронна търговия, нова програма за отстъпки, дадохме възможност на клиентите ни да изпращат пратки в чужбина чрез партньорството ни с DHL. Това са само част от новостите. Тази година продължаваме да въвеждаме нови услуги.

"Еконт" ми дава свобода да бъда креативна, да взимам решения, да променям. Всъщност всеки човек в общността на "Еконт" може да променя и подобрява процеси, да създава нови услуги. Имаме много ясна организация с конкретни стъпки за това, нарекли сме я "пътека на идеите".

Хора с какви качества търсите в "Еконт"?

- Хората, които търсим, следва да са с комплексни знания. Но по-важното - да виждат и уважават нуждата на клиента. Защото тя е фокусът за нас. Опитът в рекламата, в дигиталния маркетинг, продажбите, в създаването на съдържание е само плюс и ще ни помогне да намерим най-подходящия проект за човека.

Хората, които започват при нас, още в самото начало получават задачи. Очакваме от тях да взимат решения и да действат. Това е хубавото, тук имаш голямата посока и цел - как ще стигнеш дотам зависи изцяло от теб. Това ти дава свобода да бъдеш себе си.

Отворени сме и за всякакви отношения, не само трудови. Имаме фрийлансъри, които се включват към определен проект, както и маркетинг агенции, с които работим.