Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 ноември)
Най-големите комуникационни агенции на българския пазар; Директорът на Nova оглавява БТК; Google ще плаща на AFP за съдържанието ѝ; Nike се присъедини към "мета" реалността
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
На българския пазар
Кои са най-големите комуникационни агенции на българския пазар
В специалното изданието "КМаркетинг Factbook", част от абонаментния план "Капитал PRO", ще може да видите пълната класация на комуникационните агенции в страната на база приходите им за 2020 г. След пандемичната година приходите на девет от десетте най-големи комуникационни групи в страната отчитат спад за 2020 г., като нетните им постъпления възлизат на почти 294 млн. лв., което е повече от половината комуникационни инвестиции на пазара. В изданието ще намерите също пълната класация на най-големите индивидуални творчески и дигитални агенции, медийни и PR агенции на база приходите им за 2020 г. За първи път в "КМаркетинг Factbook" има отделно класиране на BTL агенциите на пазара.
Ще прочетете още кои компании инвестират най-много в телевизионна и радиореклама през 2021 г., специално проучване за използването на маркетинга през съдържание на българския пазар, както и анализ на проблемите, с които индустрията се сблъсква, за намиране на кадри.
"КМаркетинг Factbook" ще излезе онлайн на 26 ноември, а на 3 декември и на хартия. Всички читатели, които не са "Капитал PRO" абонати, ще могат да купят списанието след 26 ноември в Библиотеката на "Капитал" в онлайн или печатен формат.
Част от класацията и повече за предстоящото издание на "КМаркетинг Factbook" може да видите тук>>>
Пандемията сви рекламния пазар до 455 млн. лв. през 2020 г., но спадът вече е преодолян
Тенденцията за годишен ръст на рекламните инвестиции в България беше прекратена през 2020 г. Пандемичната година се отрази сериозно върху индустрията, но свиването на пазара е доста под миналогодишните прогнози за над 10%.
Нетните вложения за 2020 г. възлизат на 455.1 млн. лв., или с 1.4% по-малко в сравнение с 2019 г. Това показва годишният доклад на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Традиционно повече от половината средства се инвестират в телевизионна реклама. През 2021 г. се очаква общите разходи за реклама да се възстановят и да надвишат нивата от 2019 г., достигайки близо 502 млн. лв.
Повече за рекламните инвестиции на пазара в пандемичната година тук>>>
Директорът на "Нова" Николай Андреев оглавява БТК
Николай Андреев, който оглавява "Нова", ще поеме поста изпълнителен директор на най-големия телеком в страната от 1 декември. На позицията той сменя Атанас Добрев. Дирк Геркенс ще бъде новият изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" (НБГ), който в момента е директор "Програмиране, продукция и рекламни продажби" в United Media.
Трансферът на Андреев е в рамките на един холдинг - United Group, който през последните две години придоби редица компании в страната, сред които БТК, НБГ, доставчиците "Нет 1", "КомНет" и "Нетуоркс". Групата преговаря за още регионални оператори, а неотдавна обяви и интереса си да купи "Телелинк".
Повече по темата от сайта на "Капитал">>>
Международната стрийминг платформата с руска продукция START стъпва в България
Руската стрийминг платформа START ще предлага оригинално съдържание в България през месечен абонамент от 4.99 евро. Тя вече е достъпна за устройства с двете операционни системи - Android и iOS. От ноември платформата ще стартира световни премиери паралелно на български, руски и английски език.
START е основана през 2017 г. и има над 1.8 млн. абонати по целия свят. Тя разполага със собствено продуцентско студио, което през последните четири години е създало широк спектър от филми и сериали, включително The Challenge - първият филм, заснет в Космоса от Клим Шипенко.
Сред най-гледаните филми по Netflix в България е и българска лента
Дебютният филм на Никола Бозаджиев "Шибил" влезе в класацията на най-гледаните десет пълнометражни филми на платформата Netflix за България. В началото на миналата седмица филмът на младия режисьор достигна пета позиция, нареждайки се след Netflix продукции като Red Notice и Love Hard, романтична комедия с участието на Нина Добрев.
Дигитален бизнес
Google се споразумя с AFP да плаща за съдържанието ѝ
Google ще плаща за онлайн съдържанието, което се появява в търсачката му, на френската агенция France-Presse, пише "Дневник". Управляващият директор на търсачката за Франция заяви, че споразумението между двете организации демонстрира желанието на тех гиганта да намери общ език с издателите и информационните агенции в страната по въпроса за сродните права.
Споразумение е по силата на Европейската директива за авторското право и сродните му права и ще важи пет години. Евродирективата цели да гарантира на авторите, че ще получават по-добри възнаграждения за публикувано съдържание в дигиталния свят. Google първоначално отказваше да плаща за препубликувано съдържание, но склони след загубата на дело в парижкия апелативен съд през октомври 2020 г.
Повече по темата от сайта на "Дневник">>>
Певицата Адел поиска от Spotify да премахне shuffle бутона
Spotify премахна бутона, с който слушателите могат автоматично да разбъркват песните в албум на даден изпълнител, независимо от предварителната им подредбата от продукцията. Това се случи благодарение певицата Адел, която съобщи в събота в Twitter, че е поискала промяната заради четвъртия си студиен албум "30", който беше пуснат по-рано миналата седмица.
"Това беше единственото искане, което имам към постоянно променящата се индустрия, написа певицата. Нашето изкуство разказва история и нашите истории трябва да се слушат така, както ние възнамеряваме." Функцията за разбъркване все още е налична, но само при възпроизвеждането на отделни плейлисти, които не са част от албум.
Facebook позволява на брандовете да контролират къде в новинарския поток на платформата да се появяват рекламите им
Facebook, обяви, че разширява контрола на рекламодателите в платформата върху съдържанието в новинарския поток (News Feed). От началото на годината платформата разработва метод, с който брандовете да могат да ограничат честотата на показването на рекламите си в близост до теми, свързани с новини, политика, социални въпроси, престъпления и трагедии.
Марките искат да имат гаранции, че техните реклами не се показват до публикации, които могат да се считат за вредни, независимо дали включват реч на омразата или дезинформация. Това е тема, с която компанията многократно е обещавала да се справи. До момента от компанията са проведени тестове с избрани марки, включително Mondeléz.
Медиен бизнес
Thomson Reuters се оттегля от ангажимент към британските въоръжени сили след протест на репортери
На 31 август Thomson Reuters, базираната в Торонто майка на втората най-голяма информационна агенция в света - Reuters, подписа "Пакт за британските въоръжени сили", с който се ангажира да помага и подкрепя тези, които в момента служат в британските въоръжени сили, напусналите служба, ветераните и техните семейства.
След като подкрепата на Thomson Reuters за договора стана публична, редица настоящи и бивши журналисти на агенцията казаха, че обещанието поставя под въпрос безпристрастността на световната информационна агенция. Служителите на Reuters изразиха опасения, че заеманата от агенцията позиция може да застраши репортери, работещи в определени страни, тъй като Reuters може да бъде определена като подкрепяща британските въоръжени сили и външната политика на Великобритания.
Рекламен бизнес
Nike се присъедини към "мета" реалността
"Добре дошли в Nikeland." Така гигантът на спортни стоки Nike посреща потребителите на новосъздадената си игра с добавена реалност Nikeland. Това е голяма крачка на бранда към метавселената.
Светът в играта е вдъхновен от реалната централа на Nike в Орегон, където играчите могат да играят миниигри и да печелят различни награди, за да развиват аватарите си. Разбира се, Nikeland има и търговски характер: създаден е дигитален шоурум, който позволява на играчите да се обличат с дрехи и обувки на марката. Тази кампания на Nike показва как метавселената се превръща във все по-важна част от стратегиите на брандовете за напред.
Андрей Андреев-Вини е новият творчески директор в DNA Sofia, но той няма да съвместява длъжността с Рая Аврамова, която продължава да бъде на позицията Art директор. Вторият творчески директор продължава да бъде Димитър Сталимиров.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.