Пробив - такситата в Ню Йорк ще използват приложението на Uber
Дългогодишните спорове между технологичната компания и местните шофьори остават в миналото
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Американската компания за споделени пътувания Uber обяви, че от тази пролет и таксиметровите шофьори в Ню Йорк ще могат да предлагат услугите си чрез приложението на компанията. Това става възможно, след като е постигнато споразумение с компаниите за таксиметров софтуер Creative Mobile Technologies и Curb.
Договорката ще позволи на Uber да достигне до около 14 хил. шофьори, като проблемът с липсата на нови водачи преследва компанията от началото на пандемията. Цените на такситата през приложението ще бъдат близки до тези на услугата Uber X, а таксиметровите шофьори ще получават заплащане според стандартите за заплати в бранша в Ню Йорк, които средно са по-високи от сумите, които отчита броячът.
Бъдещето на Uber е в такситата
Компанията заяви, че планира да включи всяко такси в приложението си до 2025 г., като миналата година добави над 120 хил. нови таксита към своята платформа. Това е 3% от общата база шофьори на компанията. По изчисления на компанията таксиметровият пазар е на обща стойност 120 млрд. долара, а такситата са около 20 млн. Това е пет пъти повече от броя на водачите в Uber.
Компанията вече е интегрирала към приложението си таксита в Испания, Германия, Австрия, Турция, Южна Корея, Хонконг и Колумбия. Данни на компанията показват, че 35% от потребителите, които са си поръчали такси през Uber след това използват и други услуги на Uber. "Когато погледнем следващите пет години, просто не виждаме свят, в който такситата и Uber съществуват поотделно. Има твърде много ползи и за двете страни", заяви пред Reuters вицепрезидентът на компанията Андрю Макдоналд.
Сътрудничество след години на спорове
Ключова част от по-ранния етап на развитие на Uber беше нарушаване на нормалните таксиметрови услуги. Основателят на компанията и бивш изпълнителен директор Травис Каланик беше един от най-големите привърженици на идеята, като това водеше до проблеми особено в големите градове като Ню Йорк и Лос Анджелис.
Това е и поредният ход на изпълнителния директор Дара Хосровшахи, който отдалечава компанията от това, което тя беше по времето на Каланик. В края на 2020 г. Uber продаде отдела си за развитие на автономни превозни средства на стартъпа Aurora, а също така спря дейности в Югоизточна Азия, защото не успя да привлече достатъчно потребители. Американската компания продаде бизнеса си в региона на местния конкурент Grab и получи 27.5% в базираната в Сингапур компания.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.