🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Шеф на Uber смята, че проблемите с недостига на шофьори са останали в миналото

Компанията не спира с опитите си да подобри технологията както за водачите, така и за клиентите

Следващите проблеми за разрешаване са дългото време на изчакване и практиката шофьорите да анулират дадена поръчка, след като първоначално са я приели
Следващите проблеми за разрешаване са дългото време на изчакване и практиката шофьорите да анулират дадена поръчка, след като първоначално са я приели
Следващите проблеми за разрешаване са дългото време на изчакване и практиката шофьорите да анулират дадена поръчка, след като първоначално са я приели    ©  Reuters
Следващите проблеми за разрешаване са дългото време на изчакване и практиката шофьорите да анулират дадена поръчка, след като първоначално са я приели    ©  Reuters

За всеки човек, на когото му се е налагало да използва услугите на компанията за споделени пътувания Uber, му е ясно, че най-сериозният проблем е времето за чакане за пристигане на колата. Това се дължи на комбинация от различни фактори, но най-сериозно влияние има липсата на достатъчно шофьори. Според Андрю Макдоналд, ръководител на мобилността на Uber, проблемът с недостатъчните шофьори е останал в миналото.

Десетте най-големи пазара на компанията, които заедно представляват повече от три четвърти от общия обем на резервациите, са отбелязали месечен ръст през август. "Това е показателно за широкообхватната тенденция, която наблюдаваме по света", заяви пред Financial Times Макдоналд. В световен мащаб предлагането на шофьори е нараснало със 70% на годишна база, докато Обединеното кралство достигна 85 хил. активни шофьори на Uber през август, най-високият брой за компанията в страната.

Според ръководителя увеличеният брой на шофьорите се дължи на конкретни стъпки, които компанията е предприела в тази насока. Най-сериозна роля са изиграли новите парични стимули, подобренията на платформата и инфлационният натиск, които принуждава повече хора да се обърнат към подобна работа за допълнителен доход.

Така за първи път от началото на пандемията насам Uber трайно подобрява броя на наличните си водачи на автомобили. Пандемията доведе до съществено намаление на шофьорите, което постави компанията в трудна ситуация. Това бе и причината изпълнителният директор Дара Хосровшахи лично да посети Лондон, за да опита да промени тенденцията. При посещението си в английската столица миналата година той обеща покачване на заплащането за водачи, като освен това представи и нова програма, според която всеки шофьор би получил 500 паунда, ако е добавил нов колега към заетите в компанията за споделено пътуване.

Първият проблем е решен, остават още

Привидното решаване на казуса с недостатъчната наличност на шофьори е сериозно постижение за компанията, но това далеч не е единственият проблем пред Uber. Следващите въпроси, с които мениджърите се заемат, са дългото време на изчакване и практиката шофьорите да анулират дадена поръчка, след като първоначално са приели пътуването.

Макдоналд заяви, че фокусът на компанията в момента е върху подобряването на технологията, която свързва наличните шофьори с най-подходящите клиенти и изчисляването на правилната цена за всяко пътуване. Според него подобренията в този аспект биха оказали сериозно влияние върху възможността клиентът да остане недоволен от преживяването.

През изминалата година Uber се отказа от някои мерки, за да обезсърчи анулирането на вече приети поръчки. Тези стъпки включват премахването на евентуално блокиране на водач, в случай че анулира твърде много курсове, или намаляването на броя предложени поръчки. На много от своите пазари Uber също така въведе "предварително ценообразуване", което показва прихода за даденото пътуване за шофьора. Освен това е достъпна информацията за точката на начало и дестинация, като до момента тя се получаваше едва когато клиентът се качи в колата.

Все още няма коментари
Нов коментар