И Stellantis прекратява дейностите си в Русия
Последният работещ завод на четвъртия в света автомобилен производител - този в Калуга, вече не работи
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Четвъртият по големина автомобилен производител в света - Stellantis, обяви, че спира производството в руския си завод, който се намира в Калуга. Причината за решението са логистичните затруднения, с които компанията трябва да се справя, както и санкциите, които Западът наложи на Русия след нахлуването й в Украйна. Компанията вече беше преустановила по-голямата част от бизнеса си в страната, като бяха спрени вносът и износът на превозни средства от завода в Калуга. Част от местното производство пък беше изместено в Западна Европа, за да се избегне недостиг на коли за тамошния пазар.
"Предвид бързото ежедневно нарастване на кръстосаните санкции и логистичните трудности Stellantis спря производствените си операции в Калуга, за да гарантира пълно спазване на всички санкции и да защити своите служители", се казва в изявление на компанията.
Спирането на дейността в Калуга няма да се отрази твърде зле на компанията, като миналата година в него бяха сглобени 11 хил. микробуса, което е сравнително малка част от общото производство. В завода работят 2.7 хил. души, като компанията предвижда да продължава да изплаща заплатите им до второ нареждане.
Компанията има едва 1% от пазарния дял в Русия, въпреки че продава марките Peugeot, Citroёn, Opel, Jeep и Fiat.
Производителите на автомобили в световен мащаб вече се сблъскаха с проблеми при снабдяването с полупроводници, които бяха породени от проблеми по веригата на доставки заради пандемията от коронавирус. Тя наруши производството и увеличи търсенето от различни индустрии, което доведе до своеобразна битка за чипове. Производителите на автомобили обаче останаха по-назад на опашката за чипове.
Запазване на производството в Русия изглежда като непосилна задача, като полупроводниците отново играят ключова роля за това. Набавянето им в Русия изглежда почти невъзможно, смятат експерти. По този начин дори и металните части, окабеляването и останалите елементи да могат да бъдат произведени на място, то окомплектоването на колата е невъзможно.
Нова технология
Stellantis в края на миналата седмица обяви и подписването на многогодишно споразумение за използване на технологията за свързани автомобили от следващо поколение на Qualcomm в своята гама превозни средства.
Четиринадесет марки на Stellantis, включително Peugeot, Fiat и Jeep, ще използват пилотската кабина на Qualcomm и 5G телематична технология от 2024 г., като системата ще дебютира на един от новите модели на Maserati.
В изявление двете компании заявиха, че комуникационните и информационно-развлекателни системи в автомобилите на Stellantis ще се проектират заедно с технологичния гигант Amazon.com и тайванската производствена компания Foxconn.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.