И Stellantis прекратява дейностите си в Русия

Последният работещ завод на четвъртия в света автомобилен производител - този в Калуга, вече не работи

Карлос Таварес ще трябва да управлява компанията, без да разчита на руския пазар
Карлос Таварес ще трябва да управлява компанията, без да разчита на руския пазар
Карлос Таварес ще трябва да управлява компанията, без да разчита на руския пазар    ©  Reuters
Карлос Таварес ще трябва да управлява компанията, без да разчита на руския пазар    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Четвъртият по големина автомобилен производител в света - Stellantis, обяви, че спира производството в руския си завод, който се намира в Калуга. Причината за решението са логистичните затруднения, с които компанията трябва да се справя, както и санкциите, които Западът наложи на Русия след нахлуването й в Украйна. Компанията вече беше преустановила по-голямата част от бизнеса си в страната, като бяха спрени вносът и износът на превозни средства от завода в Калуга. Част от местното производство пък беше изместено в Западна Европа, за да се избегне недостиг на коли за тамошния пазар.

"Предвид бързото ежедневно нарастване на кръстосаните санкции и логистичните трудности Stellantis спря производствените си операции в Калуга, за да гарантира пълно спазване на всички санкции и да защити своите служители", се казва в изявление на компанията.

Спирането на дейността в Калуга няма да се отрази твърде зле на компанията, като миналата година в него бяха сглобени 11 хил. микробуса, което е сравнително малка част от общото производство. В завода работят 2.7 хил. души, като компанията предвижда да продължава да изплаща заплатите им до второ нареждане.

Компанията има едва 1% от пазарния дял в Русия, въпреки че продава марките Peugeot, Citroёn, Opel, Jeep и Fiat.

Производителите на автомобили в световен мащаб вече се сблъскаха с проблеми при снабдяването с полупроводници, които бяха породени от проблеми по веригата на доставки заради пандемията от коронавирус. Тя наруши производството и увеличи търсенето от различни индустрии, което доведе до своеобразна битка за чипове. Производителите на автомобили обаче останаха по-назад на опашката за чипове.

Запазване на производството в Русия изглежда като непосилна задача, като полупроводниците отново играят ключова роля за това. Набавянето им в Русия изглежда почти невъзможно, смятат експерти. По този начин дори и металните части, окабеляването и останалите елементи да могат да бъдат произведени на място, то окомплектоването на колата е невъзможно.

Нова технология

Stellantis в края на миналата седмица обяви и подписването на многогодишно споразумение за използване на технологията за свързани автомобили от следващо поколение на Qualcomm в своята гама превозни средства.

Четиринадесет марки на Stellantis, включително Peugeot, Fiat и Jeep, ще използват пилотската кабина на Qualcomm и 5G телематична технология от 2024 г., като системата ще дебютира на един от новите модели на Maserati.

В изявление двете компании заявиха, че комуникационните и информационно-развлекателни системи в автомобилите на Stellantis ще се проектират заедно с технологичния гигант Amazon.com и тайванската производствена компания Foxconn.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар