🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Мандра "Ведраре" инвестира 6.6 млн. лв. в нова линия за сирене "Дунавия"

Капацитетът й е 2800 килограма на ден, а млякото е от собствена ферма в карловския гр. Баня

Ненко Трифонов фуудс    ©  Ненко Трифонов фуудс
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Млекопреработвателната фирма "Ненко Трифонов фуудс" - собственик на мандра "Ведраре", инвестира 6.6 млн. лева във високотехнологична линия за производство на сирене "Дунавия". Проектът се финансира със собствени средства и 10-годишен кредит от ОББ и ще открие шест нови работни места, съобщиха от компанията за "Капитал".

2800 килограма на ден

Капацитетът на линията е 2800 килограма сирене "Дунавия" на ден. Проектирането е дело на "Стебо дизайн", "Костанева" и "Ардис инженеринг".

Технологичната линия е разположена в нова сграда на площ от 750 кв. метра, отговаряща на най-високите световни хигиенни стандарти. "В помещението за опаковане например имаме 13-кратен въздухообмен на час, целогодишно се подържа 50% влажност и 25 градуса температура. Въздухът се пречиства през различни групи филтри и е толкова пречистен, колкото в най-модерните операционни", коментира за "Капитал" Ненко Трифонов, съдружник и управител.

"За технологичното оборудването се доверихме на датската компания Primodan, инсталирала над 90 такива линии в света. Всички технологични тръбопроводи са по техен проект. В нито един момент от производството няма досег на продукт и човек, а хигиенният стандарт е от най-висок клас в индустрията. Цялата автоматизация на линията също е дело на Primodan", обясни за "Капитал" Кирил Тодоров, съдружник и управител.

В реализацията на проекта са участвали и български компании: "Лалев" , "Атаро клима", ПИМ, "Донидо", "Апекс сервиз", ИПО, "Колд", "Котев и Котев", "Изотерма-С", СИД-97, "Бетелгиус", посочват от млекопреработващата фирма.

Съвместно с ОББ компанията е договорила фиксирана лихва за целия 10-годишен период на кредита. Освен това през ноември 2021 е кандидатствала за 1 млн. евро безвъзмездно финансиране на част от оборудването по Програмата за развитие на селските райони и очаква проектът да бъде разгледан в рамките на тази година.

Защо "Дунавия"

"Дунавия" от ферма "Ведраре" се продава от юни т.г. "От години всички линии за производство на сирене "Дунавия" в страната не работят и ние вярваме, че има пазар за него", аргументира решението Наско Тачев, директор "Бизнес развитие". И уточнява, че сиренето "Дунавия" се произвежда само от сурово мляко чрез традиционния метод "ултра филтрация". "То е по-здравословно от традиционното бяло саламурено сирене, тъй като е по-малко солено, и в състава му влизат и всички полезни суроватъчни белтъци, които не участват в традиционното бяло саламурено сирене", посочва още Наско Тачев.

За да се разграничи от имитиращите продукти на пазара, компанията е взела решение да произвежда сиренето "Дунавия" само в кутии от 200, 400 и 600 грама.

"Основният ефект от инвестицията е възобновяване на производството на сирене "Дунавия" в България, както и високата производителност на линията", подчертава Кирил Тодоров. И дава пример: "За производството на бяло саламурено сирене по традиционна технология до крайния опакован продукт са необходими 55 човека, като за същото количество сирене "Дунавия" ще са необходими 5 човека.

Компанията и перспективите

Съдружници в "Ненко Трифонов фуудс" са Кирил Петров Тодоров, Данаил Михайлов Тачев, Ненко Ангелов Трифонов. Компанията произвежда млечни продукти с марките "Ведраре" и "Дунавия", като използва сурово мляко от собствена ферма в град Баня. По данни на фирмата пазарният й дял е 2% в стойност.

За 2021 г. дружеството отчита 17.780 млн. лева нетни приходи от продажби (15.741 млн. лв. за 2020) и 1.004 млн. лева печалба (1.369 млн. лв. за 2020). Заетите са 72.

"Ръстът на приходите ни през 2020 е 15% спрямо 2019, а през 2019 - 40% спрямо 2018, т.е. отчитаме намаляване на темпа на растеж. През миналата година постигнахме увеличение на приходите с 13% спрямо 2020, т.е. отново отчитаме намаляване на темпа на растеж. Големият проблем е инфлацията. Себестойността на произвежданата продукция се повиши с 40% за 9 месеца. Част от това увеличение калкулирахме в продажните цени, но част от него е за сметка на маржа на печалба", обобщи за "Капитал" Ненко Трифонов. За 2022 компанията очаква повишение на приходите с около 15%.

Според Наско Тачев основният фокус за 2022 остава непроменен - успешното позициониране на продукта на регалите, както и рекламна кампания през есента. "Целта е през 2023 сирене "Дунавия" от ферма "Ведраре" да достигне 1% пазарен дял от консумацията на бели саламурени сирена в страната. Искаме да направим опити да произвеждаме сирене "Дунавия" не само от краве, но и от овче, и от козе мляко. Вярваме, че тези продукти имат сериозен експортен потенциал", обобщава той.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nilnull avatar :-|
    Ясен Пашов

    Хубаво е. Дано задържат качеството.

    Нередност?
Нов коментар