Компании призовават ЕС да забрани автомобилите с вътрешно горене от 2035 г.
Те настояват Брюксел да определи и задължителни цели за зарядната инфраструктура
Павел Бонкин
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Група компании от различни сектори, сред които са Unilever, Zurich, Sanofi, Uber и др., призовават ЕС да забрани продажбата на дизелови автомобили от 2035 г. В открито писмо, изпратено до евродепутати и министри, групата заявява, че подобно решение ще "даде началото на спешно необходима системна трансформация и ще превърне Европа в световен лидер в една ключова индустрия". Подписалите сe компании добавят, че въпреки че множество производители на автомобили са се ангажирали с постепенното премахване на моделите с двигатели с вътрешно горене, "ние се нуждаем от европейските отговорни лица, които да... гарантират, че изоставащите няма да забавят промяната на пазара", съобщава Financial Times.
- Авто- и авиокомпаниите: Климатичният план на ЕС пречи на иновациите
- Целите за електромобили са невъзможни без по-голямо производство на литий
Призивът идва седмица след като членовете на комисията по околна среда на Европейския парламент подкрепиха срока до 2035 г., но отхвърлиха въвеждане на по-строги междинни цели за автомобилните производители, работещи на територията на съюза. Окончателното гласуване от Европейския парламент за въглеродните цели, предложени миналата година от ЕК, ще се проведе следващия месец, а окончателните регулации ще бъдат договорени към края на годината.
Необичайната намеса на компании, намиращи се извън автомобилния сектор, в транспортната политика на ЕС се случва в момент, когато лидерите в автомобилната индустрия предупреждават, че други сектори като химическата и минната индустрия трябва да играят по-голяма роля в електрическата трансформация. Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс също така директно е критикувал германските битови компании, включително произвеждащите електроенергия от въглища RWE и Uniper, за това, че не правят достатъчно за декарбонизиране на енергията.
Някои производители, включително Ford и Volvo, които са подписали писмото, организирано от неправителствената организация Transport & Environment, са се ангажирали да спрат да продават автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа преди 2035 г. Някои по-големи производители като Volkswagen и BMW все още не са посочили срок за цялостно премахване на моделите с вътрешно горене, а автомобилната индустрията като цяло лобира за облекчаване на предложените разпоредби.
Предизвикателни цели
В отговор на миналогодишното предложение на Брюксел Европейската асоциация на автомобилните производители призова ЕС "да се съсредоточи върху иновациите, а не да задължава или на практика да забранява определена технология", и нарече междинните цели "много предизвикателни". Clepa, която представлява европейските доставчици на автомобили, предупреди, че забраната от 2035 г. може да доведе до закриването на половин милион работни места в целия съюз.
Ръководители от индустрията като Оливър Ципсе от BMW подчертаха, че по-нататъшните публични инвестиции са предпоставка за постигане на целта. "Ако инфраструктурата за зареждане не се развива достатъчно бързо, тогава няма да е изпълнимо", каза Ципсе миналия месец.
2 коментара
Toва е бъдещето ..
До коментар [#1] от "sim4o":
По- скоро така ни го рисуват. И се чудя изброените в началото компании какво общо имат с автомобилостроенето?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.