Проучване: Поколението Z и милениълите харесват предимно едни и същи компании

Родените в периода 1997 - 2012 г. обаче ценят повече устойчивостта и запазването на природата

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Проучване на компанията Morning Consult, която се занимава със събирането на данни, които се използват за вземане на решения от редица компании, показва, че поколението Z (Gen Z) и това на милениълите в САЩ като цяло харесват едни и същи компании. Данните на консултантската компания разкриват, че Google, YouTube, Amazon, Walmart и Target присъстват в топ 10 и на двете поколения.

Като цяло Gen Z показват силно предпочитание за дигитални услуги. Силно представяне в тази група, която е на възраст между 18 и 25 години, също така имат и големите вериги супермаркети и различни марки снаксове и сладки изделия.

Как работи проучването

Класацията за любимите марки на поколението Z използва данни на Morning Consult Brand Intelligence, които са събирани чрез провеждане на онлайн проучвания. Този набор от данни е събиран в периода 1 май до 21 август 2022 г. Размерите на извадката варират в зависимост от марката, със средна представителна извадка от 16 053 пълнолетни американци на марка.

Събраната информация след това е използвана за създаването на две отделни подреждания - общо и открояващо се. Общото класиране е определено чрез измерване на дела на възрастните от поколението Z, които оценяват мнението си за всяка марка като "много" или "донякъде" благоприятно. Открояващите се класации са определени чрез вземане на разликата в предпочитанията между Gen Z и останалата част от населението.

Резултатите

Проучването открива, че топ 10 на най-предпочитаните от поколението, което е родено в периода 1997 - 2012 г., е доминиран от дигитални приложения и ежедневни продукти.

На първо място се нарежда YouTube, следван от Google и Netflix, като и останалата част от населението дава сравними отговори за трите компании. Четвърта е последният технологичен представител в първата десетка - Amazon. Тя се довършва от M&Ms, Walmart, Target, Doritos, Kit Kat и Oreo.

Класацията на открояващите се компании е почти изцяло доминирана от дигитални, което до голяма степен се дължи на това, че поколението Z е първото изцяло дигитално поколение, израснало с интернет на разположение. Тя е оглавявана от TikTok, като 68.7% от Gen Z имат положително мнение за TikTok, което е с 30.08 процентни пункта повече от дела на всички възрастни, които казват същото. След китайското приложение се нарежда чат приложението Discord, а челната тройка се допълва от това за споделяне на снимки и кратки видеа Snapchat. Единствено китайската марка дрехи Shein и желираните бонбони Trolli попадат в топ 10, въпреки че не са дигитални приложения.

Друга отличителна черта на потребителите от това поколение е, че те са по-склонни да се интересуват от етиката на марката и устойчивото потребление, отколкото други поколения.

Въпреки това една марка сред техните топ 20, която се противопоставя на това мнение, е Shein. Моделът на тази компания за бърза мода насърчава културата на масово купуване на дрехи и по този начин се създават значително повече отпадъци от дрехи, което прави компанията далечна от екологичното съзнание. Shein също така беше подложена на критики наскоро за нарушаване на трудовото законодателство в своите китайски производствени бази. И все пак 44% от Gen Z имат добро впечатление от марката, като това е особено вярно за жените от тази възрастова група.