🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Годишната печалба на Pepco Group скочи с 14.3%, планира да отвори още 500 магазина

Компанията е отворила 513 нови магазина, като се цели в 4500 локации

Компанията продължава да разчита на отварянето на нови локации, като за момента няма да изплаща дивиденти
Компанията продължава да разчита на отварянето на нови локации, като за момента няма да изплаща дивиденти
Компанията продължава да разчита на отварянето на нови локации, като за момента няма да изплаща дивиденти    ©  Reuters
Компанията продължава да разчита на отварянето на нови локации, като за момента няма да изплаща дивиденти    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Печалбата достига 731 млн. евро при 647 млн. през 2020-2021 г.
  • Компанията разчита на масивна експанзия, като се стреми към 4500 локации до 2023 г.
  • Pepco очаква да постигне печалба над 1 млрд. евро за по-малко от пет години.

Лидерът на българския моден ритейл пазар Pepco обяви, че годишната му печалба е нараснала с 14.3% и достига 731 млн. евро преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA). Двигателят на увеличението е решението на компанията да инвестира сериозно в нови магазини, като през годината, която приключва през септември, са били отворени 513 нови локации. Целта за този период беше 450 магазина, което потвърждава успешната година за полския бранд.

Приходите са нараснали със 17.4% до 4.82 млрд. евро, като съпоставимите продажби са се повишили с 5.2%, показва информацията, разпространена от компанията. "Макроикономическите условия продължават да бъдат предизвикателни, водени от инфлационен натиск, но групата продължава да се представя по-добре от по-широкия пазар", обясняват от Pepco. Говорител на компанията също така отбеляза, че групата успява да се възползва от икономии от мащаба с доставчиците поради своя размер. "Ние се ръководим от поддържането и подобряването на нашата лидерска позиция в цените, чрез която можем да увеличим пазарния си дял", се казва в съобщението.

През текущата финансова година Pepco планира да отвори най-малко 550 магазина, като общият им брой ще достигне около 4500. Фокусът ще бъде съсредоточен върху основните пазари в Централна и Източна Европа, но също така и в наскоро започналите бизнеси в Гърция, Испания, Италия и Германия.

Капиталовите разходи ще нараснат до между 350 и 400 млн. евро, въпреки че Pepco заяви, че започването на изплащането на дивиденти се преразглежда, "докато се оценяват възможностите за растеж, воден от инвестиции".

През октомври Pepco очерта планове за ускоряване на разширяването си през 2022-2023 г., като сериозна част от него е отварянето на поне нетно 550 магазина. Друга част е навлизането на веригата в Гърция и Португалия.

Групата заяви, че новата финансова година е започнала силно и е напът да изпълни насоките за 2022-2023 г. за растеж на EBITDA около 15%, като се приеме, че валутните курсове са постоянни и няма по-нататъшно значително влошаване на макросредата. Главната движеща сила на увеличението на приходите и през новата финансова година ще бъде откриването на нови магазини. Освен това компанията има планове за обновяването на обектите.

Pepco също прогнозира, че ще постигне EBITDA от 1 млрд. евро за по-малко от пет години, което би изпреварило целта, която беше поставена при IPO-то във Варшава миналата година.

С бурната си експанзия полската верига Pepco вече заема челната позиция в класацията на най-големите ритейлъри на мода в страната. През 2021 г. дружеството "Пепко България" отчита 129.1 млн. лв. приходи от продажби на облекла, което е с 88% повече спрямо година по-рано. Веригата е сред най-динамично растящите търговци на нехранителни стоки в Европа, включително и на българския пазар. През изминалата година тук бяха отворени 39 нови магазина, с което броят им достигна 103, а според интернет страницата към момента обектите в страната вече са 129. Печалбата също расте бурно и за 2021 г. вече е 16.3 млн. лв. спрямо 4.7 млн. лв. година по-рано, а броят на заетите се е увеличил до 612 души. За "Капитал" от компанията коментираха наскоро, че към края на септември 2022 г. служителите вече са над 900, като над 90% от тях са жени, както и че виждат потенциал за повече от 200 магазина на българския пазар.

Резултатите на Pepco са повлияни и от глобалното възвръщане на интереса към модния ритейл. Секторът беше силно засегнат от пандемията, като според Euromonitor размерът на глобалния пазар на облекло и обувки се е свил през 2020 г. с 18.1% до 1.45 трлн. долара, докато McKinsey изчислява, че индустрията за мода и облекло е претърпяла 20% спад в приходите за фискалната 2019-2020 г. Тези проблеми обаче вече са преодолени, като Statista прогнозира, че приходите на пазара през 2022 г. ще възлизат на 1.53 трлн. долара през 2022 г., а се очаква годишен ръст 4.92%

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар