НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Най-голямата верига за облекло в България Pepco вече има 150 магазина

До края на годината ще открие поне шест нови магазина в страната, а догодина - още 20. Следващите четири модни бранда по приходи са Reserved, Zara, LC Waikiki и H&M

Приходите на "Пепко България" за 2022 г. надскачат 218 млн. лв. (при 132 млн. лв. предходната), което поставя веригата на първа позиция сред ритейлърите в сектор "Мода" в България
Приходите на "Пепко България" за 2022 г. надскачат 218 млн. лв. (при 132 млн. лв. предходната), което поставя веригата на първа позиция сред ритейлърите в сектор "Мода" в България
Приходите на "Пепко България" за 2022 г. надскачат 218 млн. лв. (при 132 млн. лв. предходната), което поставя веригата на първа позиция сред ритейлърите в сектор "Мода" в България    ©  Pepco
Приходите на "Пепко България" за 2022 г. надскачат 218 млн. лв. (при 132 млн. лв. предходната), което поставя веригата на първа позиция сред ритейлърите в сектор "Мода" в България    ©  Pepco
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Четири години след като отвори първия си магазин в България полската Pepco вече има 150 обекта и планове за още ръст. А с приходите си от над 218 млн. лв. оглавява за втори път класацията на веригите за облекло в страната (виж карето).

До края на годината Pepco ще открие не по-малко от шест нови магазина, а през 2024 - още минимум 20, съобщи за "Капитал" Калоян Дончев, мениджър "Експанзия" на "Пепко България".

Компанията, която отвори първите си магазини в България през 2019 г., на 28 септември откри 150-ия си магазин в страната, който се намира в Хасково.

Първите два обекта бяха отворени в Пловдив. От компанията коментираха за "Капитал", че виждат потенциал за повече от 200 магазина на българския пазар.

Полската верига е сред най-динамично растящите търговци на нехранителни стоки. През миналата година Pepco откри нови 31 магазина в България и отчете близо 63% ръст на продажбите. В българското дружество към юли тази година работят 1130 души.

Топ 5 на веригите за облекла в България

Приходите на лидера за втора поредна година - "Пепко България", вече надскачат 218 млн. лв. (при 132 млн. лв. предходната), което поставя веригата на първа позиция сред ритейлърите в сектор "Мода" в България. Печалбата за 2022 г. - 14 млн. лв., е с около 12% по-ниска в сравнение с постигнатото през 2021 г. Тук обаче влизат всякакви продажби, като около 60% са детски, дамски и мъжки дрехи, но останалите са продукти за дома (което значи оборот с дрехи от порядъка на 130 млн. лв.).

За първа година на второ място сред веригите за дрехи се изкачва отново полска компания - "Ел Пи Пи фешън", с продажби почти 166 млн. лв. Тя присъства с марките Reserved, Mohito, Cropp, House и Sinsay. "Бяхме точно наполовина с 30 магазина в края на 2021 г. и 42 млн. евро, а сега имаме над 60 обекта и 84 млн. евро приходи за 2022", казва пред "Forbes България" управителят на веригата Асен Динолов. Реално тази полска верига е продала облекла за най-голяма сума в страната.

Трето място е за испанската Inditex - компанията й "Ай Ти Екс България" (преди "Зара България") е със 128 млн. лв. приходи. В дружеството влизат продажбите на Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho и Zara Home, които преди бяха в отделни компании.

"Ел Си Уайкики", звеното на базираната в Истанбул LC Waikiki, има оборот 120 млн. лв. А шведската H&M през "Ейч енд Ем Хеннес енд Мауриц" е пета с оборот 102 млн. лв.

Бизнес модел

В Pepco се предлагат основно детски, но и мъжки и дамски облекла, бельо, обувки, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и др. Около 60% от асортимента са облекла, а останалите са стоки за бита.

Компанията залага на много ниски цени. Бизнес моделът разчита на икономии в резултат на мащаба на поръчките и по-доброто управление на разходите за материали. Директното участие в корабоплаването, складирането и дистрибуцията на продуктите в магазините допълнително оптимизира логистичните разходи по цялата верига на доставки.

Бранд от две десетилетия

Брандът Pepco започва развитието си в Полша през 2004 г., а днес вече присъства в деветнадесет европейски държави с над 3000 търговски обекта. Магазините на компанията заемат над 1 млн. кв. м търговска площ на континента.

Pepco Group е създадена през 2015 г. и управлява три бранда в търговията на дребно - Pepco, Poundland и Deals. Pepco Group вече има над 4000 магазина в 20 страни, в които работят близо 43 000 души. Pepco Group, базирана в Обединеното кралство, стана публична през 2021 г. на Варшавската фондова борса.