🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Новият тренд в пазаруването - високо качество на справедлива цена в удобна локация и бързо

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Милена Драгийска управлява "Лидл България" от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в "Lidl Германия" през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. След това продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за различни международни проекти за Lidl International. Член е на управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара, УС на Съвета на жените в бизнеса в България, УС на фондация "Америка за България" и УС на Българския форум на бизнес лидерите, както и член на УС на Сдружението за модерна търговия.

Милена Драгийска ще бъде лектор на конференцията Ecommerce and Retail Summit 2023, организирана от "Капитал", която ще се проведе на 8 юни т.г. Повече за събитието и регистрацията може да видите тук.

Какво се промени в потребителското поведение и кои са актуалните тенденции, които се очертаха?

Натрупването на кризи от различно естество в последните три години значително повлия върху начина на живот на хората, а това от своя страна промени и потребителските нагласи. Хората станаха по-предпазливи и внимателни в потреблението. В подобна ситуация цените имат все по-голямо значение, а интересът към стоките с намаление продължава да расте, но не за сметка на качеството и свежестта. Отчитаме по-често, но по-селективно пазаруване. Световните проучвания показаха определено засилен интерес към собствените марки като по-изгодна и умна алтернатива, но със същото добро качество. Потребителите - дори и тези, които са финансово стабилни, все повече предпочитат промоционални стоки. Хората искат да получат най-доброто за парите си, по възможност бързо и лесно. Умното пазаруване не е нова тенденция, но обстоятелствата я направиха още по-актуална и сякаш по-осъзнато и практично потребителите подхождат към този начин на пазаруване. Високото качество на справедлива цена в удобна локация и без губене на излишно време - това е новият тренд.

Как реагирахте вие в тази ситуация? Какви промени направихте в отговор на растящата предпазливост в потреблението?

- В тази ситуация силата на бизнес модела на Lidl става още по-видна. Собствените марки с оптимално съотношение качество - цена, добре подбран асортимент, удобни локации, прегледна подредба на стоките, която улеснява пазаруването. Така потребителите пестят време и средства, защото получават най-доброто за парите си, при това лесно, бързо и удобно. Развихме предложения в асортимента, обогатихме механики и формати на промоции, надградихме комуникацията в различни канали, включително атрактивността на мобилното приложение Lidl Plus. Това е и в основата на т.нар. смарт шопинг, който потребителите все повече предпочитат. Затова уверено можем да кажем, че Lidl e магазинът, в който хората пазаруват умно в смисъла на смарт шопинг. Лоялността на клиентите е видна в редица числа - ръст на потребителите, оборот, резултати от различни проучвания за клиентска удовлетвореност и др. Потребителското поведение просто стимулира нашия екип от изключителни професионалисти да търси иновативни и бързи решения в отговор на актуалните потребности на различните общности от клиенти.