🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Amazon не иска да е обект на допълнителен контрол в ЕС по Закона за цифровите услуги

Технологичният гигант претендира, че приходите му идват от ритейл дейността, която не се обхваща от европейския закон

Американската компания не смята, че ритейл дейността попада в обхвата на Закона за цифрови услуги
Американската компания не смята, че ритейл дейността попада в обхвата на Закона за цифрови услуги
Американската компания не смята, че ритейл дейността попада в обхвата на Закона за цифрови услуги    ©  Reuters
Американската компания не смята, че ритейл дейността попада в обхвата на Закона за цифрови услуги    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американският технологичен гигант Amazon иска да не попада под засилен контрол по Закона за цифровите услуги (DSA). Според компанията решението на Европейската комисия (ЕК) да я класифицира като много голяма онлайн платформа (VLOP) е неоснователно.

Базираната в Сиатъл компания твърди, че по-голямата част от приходите й идват от търговията на дребно и тя "не е най-големият търговец на дребно в която и да е от страните от ЕС", където оперира. Говорител на Amazon заяви пред Euractiv, че макар и потребителите да са над границата от 45 млн., то това е единственото условие, което основаната от Джеф Безос компания изпълнява.

През април ЕК публикува имената на първата група компании, определени като VLOP - това означава, че те имат повече от 45 млн. потребители в ЕС и следователно се считат за "системни" за функционирането на обществото. Тези компании, включително такива като TikTok, Google и Wikipedia, ще бъдат изправени пред по-строги регулации съгласно DSA от 25 август, особено по отношение на управлението на риска и прозрачността. Актът е част от промяната на цифровите правила на блока. Той определя нови стандарти за контрол на речта на омразата, дезинформацията и фалшификатите онлайн, с които всички големи цифрови платформи трябва да се съобразяват.

Именно класифицирането като "системна" е проблемно за Amazon, като компанията е на мнение, че бизнесът в сферата на ритейла не влиза в тази категория. Фактът, че по-голямата част от европейските конкуренти не попадат в тази категория, дава допълнителна тежест на аргумента. "Нито един от тези най-големи търговци на дребно във всяка европейска държава не е определен като VLOP. Ако обозначението VLOP трябваше да бъде приложено към Amazon, а не към други големи търговци на дребно в ЕС, Amazon ще бъде несправедливо изтъкната и принудена да изпълнява тежки административни задължения, които не са в полза на потребителите в ЕС", каза говорителят на Amazon.

Освен това технологичният гигант заяви, че миналата година е инвестирал повече от 1.2 млрд. долара и е наел над 15 хил. души, за да защити клиентите от незаконни продукти и други видове измами. Продължаването на тези действия е заложено в плановете за следващите няколко години. Компанията също така посочи, че има други европейски и национални закони за предотвратяване на онлайн разпространението на незаконни продукти в интернет като Общия регламент за безопасност на продуктите.

"DSA е предназначен за справяне със системните рискове, породени от много големи компании с реклама като основен доход и които разпространяват реч и информация. Ние сме съгласни с целта на ЕК [Европейската комисия] и се ангажираме да защитаваме клиентите от незаконни продукти и съдържание, но Amazon не отговаря на това описание", заключи говорителят.

Amazon не е първата компания, която иска да не попада под допълнителния контрол на DSA. Zalando, германска платформа, която продава дрехи, обувки и козметични продукти, твърди, че нейният бизнес модел е основно този на търговец на дребно, а не онлайн пазар - което означава, че е извън обхвата на DSA.

Все още няма коментари
Нов коментар