🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

По-високите цени помогнаха на Unilever да увеличи продажбите над очакванията

Базовите продажби са нараснали със 7.9% през второто тримесечие

Компанията успешно вдигна цените, като това не се отрази на продажбите.
Компанията успешно вдигна цените, като това не се отрази на продажбите.
Компанията успешно вдигна цените, като това не се отрази на продажбите.    ©  Reuters
Компанията успешно вдигна цените, като това не се отрази на продажбите.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Английският промишлен гигант Unilever надмина основните прогнози за растеж на продажбите през второто тримесечие. Освен повечето продажби, компанията отчита и позитивна реакция на вдигането на цените, което беше предизвикано заради инфлацията и по-високите производствени разходи.

Британската компания съобщи за ръст от 7.9% в базовите продажби през второто тримесечие. Това е значително повече от средната прогноза на анализаторите от 6.4%. Говорител на дружеството заяви, че се очаква основният ръст на продажбите за цялата година да бъде над 5%. Това би изпреварило многогодишния диапазон, като базовият ръст на цените продължава да се забавя през годината.

"Моето ранно потапяне в бизнеса потвърди вярата ми в силните основи на Unilever", каза новият изпълнителен директор Хайн Шумахер в изявление. Това са първите резултати на Шумахер, след като той пое поста от Алън Джоуп по-рано този месец.

Ръстът на базовите цени за второто тримесечие е 8.2%, докато базовите обеми спаднаха с 0.3%. По този начин представянето спрямо този показател също надминава очакванията на анализаторите за увеличение от 7.7% и спад от 1.2%.

Инфлационен връх

Unilever заяви, че е преминала пика на инфлацията, но цените ще продължат да се покачват и през втората половина на годината.

"Сега сме преминали пика на инфлацията, но ще продължи да има високо ниво на ръст на цените в рамките на отчетените от нас числа", каза финансовият директор Греъм Питкетли, цитиран от Reuters. "По-голямата част от цените, които ще видите, са пренесени цени, докато преминаваме през тримесечията", добави той.

Компанията продължава да има бизнес в Русия, като в момента в това поделение работят около 3 хил. души. Местното дружество произвежда продукти за лична грижа и хигиена, но също и сладолед. Данни на компанията показват, че руският бизнес генерира 1.2% от оборота и 1.5% от нетната печалба.

През март 2022 г. Unilever заяви, че ще спре целия внос и износ на продукти на Unilever в и от Русия и ще спре всякакви капиталови потоци към и от страната. Въпреки това компанията защитава решението си да продължи да работи в страната въпреки войната в Украйна. Според нея целта е "както да избегне риска нашият бизнес да попадне пряко или непряко в ръцете на руската държава, така и да помогне за защитата на нашите служители".

По-рано този месец украинското правителство нарече Unilever международен спонсор на войната. Причината за това е, че Unilever е пряк обект на един от местните закони, който гласи, че всички големи компании, които искат да продадат бизнеса си, трябва да дадат част от постъпилата сума директно за финансирането на военните усилия на Москва.

Освен това този уикенд стана ясно, че компанията няма да пречи на руските си служители, ако те бъдат мобилизирани. Това се случва въпреки наличието на политики, които отговарят за благосъстоянието и безопасността на работниците.

"Ние винаги спазваме всички закони на страните, в които оперираме", пише Реджиналдо Еклисато, главен директор по бизнес операции и верига за доставки на Unilever. Говорител на фирмата отказа да каже дали има повикани руски служители в армията.

Все още няма коментари
Нов коментар