Unilever увеличи потребителските цени с рекордните 13% за тримесечие

Компанията прехвърля по-високите разходи на клиентите и очаква цените да продължат да се покачват през тази година, но с по-нисък темп

През януари Unilever съобщи, че ще назначи Хайн Шумахер, изпълнителен директор на нидерландската Royal FrieslandCampina и член на борда на Unilever, за изпълнител директор
През януари Unilever съобщи, че ще назначи Хайн Шумахер, изпълнителен директор на нидерландската Royal FrieslandCampina и член на борда на Unilever, за изпълнител директор
През януари Unilever съобщи, че ще назначи Хайн Шумахер, изпълнителен директор на нидерландската Royal FrieslandCampina и член на борда на Unilever, за изпълнител директор    ©  Reuters
През януари Unilever съобщи, че ще назначи Хайн Шумахер, изпълнителен директор на нидерландската Royal FrieslandCampina и член на борда на Unilever, за изпълнител директор    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Unilever увеличи потребителските цени с рекордните 13.3% през последното тримесечие на миналата година, прехвърляйки по-високите разходи за енергия и суровини към купувачите. Британската група Unilever, която произвежда разнообразни стоки за бита, сред които сапуните Dove, майонезата Hellmann's и серията почистващи препарати Cif, също така намали прогнозите си за производствените разходи през първото тримесечие на новата година от 2 млрд. евро до 1.5 млрд., както и заяви, че ръстът им ще бъде "значително по-нисък" през втората половина, съобщава Financial Times.

"Когато става въпрос за покриване на инфлацията, която наблюдаваме, в момента покриваме само около 75% от общата инфлация на разходите. Това трябва да надхвърли 100%, за да възстановим брутния си марж", заяви финансовият директор на компанията Греъм Питкетли, цитиран от Reuters. Той добави, че цените ще продължат да се покачват и през втората половина на годината, "но ще бъде с по-ниски темпове... вероятно сме преминали пика на инфлацията, но все още не сме преминали пика на ценообразуването".

Базисните продажби (брутната стойност на клиентските поръчки) на Unilever са се повишили с 9.2% през приключилото тримесечие, надминавайки прогнозата на анализаторите за ръст от 8.2%, въпреки че ръстът на цените доведе до спад на обема на продажбите с 2.1%. Питкетли прогнозира възстановяване на обема на продажбите с намаляване на инфлацията през 2023 г. "Вследствие на умереното ниво на нарастване на цените през годината смятаме, че ще видим подобрени резултати по отношение на обема на продажбите", добавя той.

Основният оперативен марж на Unilever е спаднал с 230 базисни пункта до 16.1% и се очаква да остане на ниво от около 16% през първата половина на годината. Нетната печалба на компанията отчита ръст от 24.9% до 8.3 млрд. евро при оборот от 60.1 млрд. евро, ръст от 14.5% на годишна база.

Смяна на ръководството

През януари Unilever съобщи, че ще назначи Хайн Шумахер, изпълнителен директор на нидерландската Royal FrieslandCampina и член на борда на Unilever, за изпълнител директор, след като през септември Алън Джоуп обяви, че ще се оттегли от позицията. Шумахер ще встъпи в длъжност през юли.

Смяната на ръководството следва присъединяването на инвеститора активист Нелсън Пелц, чийто фонд Trian Fund Management има опит в налагането на промени в компаниите за потребителски стоки. Пелц, който се присъедини към борда на компанията през май месец, след като Trian натрупа дял, приветства назначението на Шумахер. "Силно подкрепям Хайн като наш нов изпълнителен директор и очаквам да работя в тясно сътрудничество с него, за да постигнем значителна устойчива стойност за заинтересованите страни."

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707

    Тепърва ще берем гайлето на индустриалната инфлация, която скача брутално месеци. В комбинация със смъртоносната спекула на БГ търговците, тепърва предстои да видим кон боб яде ли в България.

    Нередност?
Нов коментар