Все повече инвеститори гледат към България за центрове за споделени услуги
Проучване на Deloitte показва, че страната отчита най-голям ръст от 2021 г., а най-предпочитана остава Индия
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
България е сред страните, които най-бързо набират популярност като локация за центрове за споделени услуги. Макар че не попада сред 10-те най-предпочитани държави, където класацията твърдо се оглавява от Индия, за последните две години България все по-често попада в полезрението на международните компании. Това показва проучване на Deloitte, проведено сред около 500 мениджъри в 40 държави. В анкетата са участвали представители на различни сектори - потребителски стоки, енергетика и ресурси, технологии и медии, науки за живота и здравеопазване, финанси и публични услуги, а отговорите са събрани в края на миналата и началото на тази година.
Кой е по-по-най
Най-предпочитаните локации за споделени услуги са Индия, Полша и Мексико. Списъкът на топ 10 се допълва от САЩ, Малайзия, Коста Рика, Китай, Филипините, Испания и Португалия. Най-силен ръст за последните две години след предишното изследване през 2021 г. обаче отбелязва България. След нея се нареждат Ирландия, Мексико, Малайзия и Полша.Организациите, които предлагат глобални бизнес услуги, продължават най-често да се фокусират върху финанси, човешки ресурси и информационни технологии, но голяма част от тях предлагат също управление на доставките и данъчни услуги.
Фактори за растеж
Основната цел, която ще продължи да определя разширението на компаниите за глобални бизнес услуги, е намаляването на разходите. Нивото на разходите и инфлацията ще бъдат ключови критерии при избора на локация, но най-важният остава наличието на кадри.За да привличат и задържат хора, организациите залагат най-вече на възможностите за повишаване на квалификацията. Популярни инициативи също са осигуряването възможности за по-добро благосъстояние на служителите и предлагането на компенсации в зависимост от пазара. Макар че остава важен фактор, развитието на силна корпоративна култура, което доскоро беше предпочитан инструмент, вече има по-малка тежест за компаниите. Губят популярност и мерки като изграждането на работодателска марка и образователна подкрепа. Голяма част от компаниите вече предвиждат възможности за работа от вкъщи или гъвкаво работно време.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.