🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приходите и печалбата на Meta растат благодарение на повече реклами

Компанията ще насочи най-много инвестиции към изкуствения интелект догодина

Компанията не планира да наема нов персонал, а ще приоритизира проектите, свързани с AI.
Компанията не планира да наема нов персонал, а ще приоритизира проектите, свързани с AI.
Компанията не планира да наема нов персонал, а ще приоритизира проектите, свързани с AI.    ©  unsplash
Компанията не планира да наема нов персонал, а ще приоритизира проектите, свързани с AI.    ©  unsplash
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Сезонът на отчетите в САЩ влиза в разгара си. Meta, компанията зад Facebook, обяви приходи от над 34 млрд. долара за третото тримесечие. Постъпленията са с 22% по-високи спрямо предходната година, когато Apple промени правилата поверителност, с което изтри около 10 млрд. долара от баланса на Meta за 2022 г. "Смятаме, че има повече от 3.9 млрд. души, които използват поне едно от нашите приложения всеки месец", каза след обявяване на резултатите главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.

Покрай намаляването на разходите и увеличението на приходите оперативният марж на печалбата скача двойно от 20 на 40%. "Вече сме по-проста компания", посочва Зукърбърг. Една от инвестициите - Reels, кратките видеоклипове във Facebook и Intstagram, вече генерира печалба за компанията. "В много отношения Reels вече се превърна от ранна инициатива в основна част от нашите приложения", казва още изпълнителният директор, който е и основател на Meta.

Изкуственият интелект е в основата

В основата обаче е изкуственият интелект. "AI ще бъде нашата най-голяма област на инвестиции през 2024 г. както в инженерните, така и в изчислителните ресурс", казва милиардерът. За да избегне нуждата от наемането на огромен брой хора, компанията смята да намали приоритета на проекти, които не са свързани с изкуствен интелект, за да освободи ресурс. За Meta работят около 66 хил. души, със 7% по-малко спрямо второто тримесечие. "Планираме да увеличаваме броя на служителите с много по-бавни темпове занапред", допълва Зукърбърг.

Печалба е над 11 млрд. долара за тримесечието - ръст от над 160% спрямо година по-рано. Акциите първоначално поскъпнаха след публикуването на резултатите в сряда вечерта, но поеха в другата посока, след като Сюзън Ли предупреди инвеститорите за лек спад в рекламите след избухването на конфликта в Близкия изток. "Въпреки че нямаме значителна експозиция от Израел и Близкия изток, наблюдаваме по-слаби рекламни приходи в началото на четвъртото тримесечие, което корелира с началото на конфликта", посочи Ли. За момента акциите са с около 3% в червено, но са поскъпнали с над 140% от началото на 2023 г.