🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Carrefour изтегля продукти на PepsiCo в четири страни поради повишение на цените

През октомври PepsiCo заяви, че планира "скромно" увеличение на цените през новата година

През втората половина на миналата година Carrefour започна кампания срещу т.нар. шринкфлация, поставяйки предупреждения, че "обемът или теглото на този продукт са намалели, а ефективната цена на доставчика е нараснала".
През втората половина на миналата година Carrefour започна кампания срещу т.нар. шринкфлация, поставяйки предупреждения, че "обемът или теглото на този продукт са намалели, а ефективната цена на доставчика е нараснала".
През втората половина на миналата година Carrefour започна кампания срещу т.нар. шринкфлация, поставяйки предупреждения, че "обемът или теглото на този продукт са намалели, а ефективната цена на доставчика е нараснала".    ©  Reuters
През втората половина на миналата година Carrefour започна кампания срещу т.нар. шринкфлация, поставяйки предупреждения, че "обемът или теглото на този продукт са намалели, а ефективната цена на доставчика е нараснала".    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Френската верига магазини Carrefour съобщи, че в четири европейски страни ще спре да предлага продукти на PepsiCo - като Pepsi, Lays's, Cheetos и др., поради повишаване на цените от производителя. От четвъртък на рафтовете с продукти на производителя в магазините Carrefour във Франция, Италия, Испания и Белгия са били поставени надписи, че магазинът вече няма да поддържа тези марки "поради неприемливото увеличение на цените", съобщава Reuters. Решението засяга повече от 9000 обекта в четирите западноевропейски държави.

Агенцията съобщава, че някои от продуктите на американската компания като Cheetos и 7Up не са се предлагали в магазина на Carrefour в 16-и квартал на Париж, докато други, включително Pepsi, все още са били в наличност до вземането на решението.

"Водим преговори с Carrefour в продължение на много месеци и ще продължим да работим добронамерено, за да се опитаме да гарантираме, че нашите продукти са налични", се казва в изявление на PepsiCo, цитирано от Reuters. Компанията не е отговорила на запитването за коментар, добавя агенцията.

Това е поредното действие на френския търговец срещу повишаването на цените на потребителските стоки. През втората половина на миналата година Carrefour започна кампания срещу т.нар. шринкфлация, поставяйки предупреждения, че "обемът или теглото на този продукт са намалели, а ефективната цена на доставчика е нараснала". Тогавашните действия отново са били насочени срещу PepsiCo, както и срещу други големи компании за потребителски стоки като Nestle и Unilever.

Спор за цените

Това е поредният ценови спор между търговските вериги и производители през последните години. През 2022 г. Heinz временно спря доставките на свои продукти за най-големия британски търговец Tesco, който определи увеличението на цените на компанията като "неоправдано". След като предлагането на продуктите е било възстановено, Heinz е оттеглил повишението на цените, пише BBC.

Германските търговци Edeka и Rewe също са спрели продажбите на някои продукти на производителя Mars, позовавайки се на повишение на цените. Edeka също съобщава и за спор с Pepsi през миналата година, добавя британското издание.

Също в началото на миналата година белгийската търговска верига Colruyt съобщи, че доставките на продукти на Mondelez са били спрени поради спор заради увеличение на цените от производителя на храни. Търговецът съобщава, че Mondelez е поискал допълнително увеличение на цените, след като вече е било финализирано ценовото споразумение за 2023 г., и че големите увеличения на цените от доставчиците "вече не са оправдани", тъй като цените на енергията и суровините падат, припомня Reuters.

Все още няма коментари
Нов коментар