🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Starbucks България" прави още една важна стъпка към ефективно опазване на околната среда

Компанията въвежда таксуване за чашите за еднократна употреба в размер на 0.10 лв., средствата ще бъдат дарени в подкрепа на "WWF България"

"Starbucks България" прави още една важна стъпка към ефективно опазване на околната среда
"Starbucks България" прави още една важна стъпка към ефективно опазване на околната среда
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Starbucks въвежда таксуване за чашите за еднократна употреба в размер на 0.10 лв. като част от усилията на компанията да осигури устойчиво бъдеще за всички. Основание за това решение е, че дори хартиените чаши за еднократна употреба съдържат пластмаса и имат специфичен процес на рециклиране. Събраните от таксата средства ще бъдат дарени в подкрепа на "WWF България" за разширяване на мрежата от защитени територии в страната.

Като отговорен бранд, който се стреми да причинява минимално въздействие върху планетата, осъзнавайки измененията на климата, Starbucks полага

систематични усилия за ограничаване на отпадъците, отиващи в депата

Целта е те да бъдат намалени с 50% до 2030 г. като част от глобално поетия ангажимент на компанията за намаляване на въглеродния ѝ отпечатък. От 2009 г. клиентите на веригата ползват отстъпка от 0.50 лв., ако поръчат напитката си в собствена чаша, тъмблър или термос. През 2019 г. Starbucks премахна предлагането на пластмасови сламки от всички свои обекти в България и въведе специален модел капаци за чашите, които не изискват ползване на сламка. С тази инициатива от веригата елиминират използването на над 1 милиард сламки годишно.

Starbucks също така се опитва да мотивира клиентите да намалят ползването на чаши за еднократна употреба, предлагайки широка гама от оригинални тъмблъри и чаши за многократна употреба. Чашата за многократна употреба е един от най-популярните артикули от мърчандайзинга на Starbucks.

За повишаване на информираността

От средата на януари тази година компанията мина на следващ етап в стратегията си за свеждане до минимум на хартиените и пластмасовите отпадъци, като въведе скромна такса за чаша за еднократна употреба. Всички приходи от тази такса ще бъдат дарени на "WWF България" за разширяване на мрежата от защитени територии в родината. Националните и природни паркове, резервати и природни забележителности, известни още като защитени територии, заемат едва 5% от територията на България, въпреки че страната е на едно от първите места в Европа по богата и запазена природа.

"Пластмасата за еднократна употреба е проблем, който става все по-важен за хората. С нашата инициатива искаме да повишим информираността на нашите клиенти за необходимостта от намаляване на отпадъците и да формираме у тях поведение, насочено към опазване на околната среда", казва Иван Георгиев - оперативен директор на Starbucks за България и Румъния от AmRest. "България се присъединява към други пазари, управлявани от AmRest, където вече е въведена такса за чаша за еднократно ползване: Германия, Унгария и Чехия. По време на пилотните тестове, които продължиха около три месеца, имаше над 100% увеличение в използването на чаши за многократна употреба, което от своя страна се отрази в намаляване на общото количество произведени отпадъци", добавя той.

"WWF България" работи за бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. "Тъй като бизнесите днес имат най-голямо въздействие върху екосистемите на Земята, ключов приоритет в работата на WWF е да подкрепя устойчивите практики в тяхната дейност. Така всички заедно работим за бъдеще, в което и нашите деца да могат да се радват на защитена природа", каза Веселина Кавръкова, изпълнителен директор на "WWF България".

Starbucks

От 1971 г. насам компания Starbucks® се е ангажирала с устойчивото придобиване на висококачествено кафе 100% Арабика. Днес, с повече от 34 000 кафенета по целия свят, Starbucks® е лидер в производството и търговията на дребно на кафе в света. Чрез стремежа към високи постижения и спазването на корпоративни неизменни принципи компанията предоставя уникално Starbucks® кафе изживяване за всеки клиент.

AmRestGroup

AmRest Group е водещ европейски мултибранд оператор на ресторанти с портфолио от първокласни марки в 25 страни. AmRest управлява над 2400 ресторанта под франчайзинг марки като KFC, Starbucks, Pizza Hut и Burger King, както и собствени марки като La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog и Bacoa.