🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Петнадесет години Starbucks® в България – едно истинско кафе изживяване

Посланикът на САЩ в България Кенет Мертен поздрави лично баристите от легендарната кафе верига

Иван Георгиев - регионален оперативен директор на Starbucks® за България и Румъния (вляво), и посланикът на САЩ в България Кенет Мертен
Иван Георгиев - регионален оперативен директор на Starbucks® за България и Румъния (вляво), и посланикът на САЩ в България Кенет Мертен
Иван Георгиев - регионален оперативен директор на Starbucks® за България и Румъния (вляво), и посланикът на САЩ в България Кенет Мертен
Иван Георгиев - регионален оперативен директор на Starbucks® за България и Румъния (вляво), и посланикът на САЩ в България Кенет Мертен
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Посланикът на САЩ в България Кенет Мертен, Хана Каменецки - старши търговски съветник, и Бенджамин Хилбъри - съветник по политически и икономически въпроси към Посолството на САЩ, представители на медиите и партньори на популярната верига бяха сред гостите на специално събитие по повод 15-ата годишнина на Starbucks® - България, което се състоя в първото отворено в България кафене на ул. "Гурко" 62А в столицата.

Водещият на събитието - популярен актьор и голям ценител на кафето - Сашо Кадиев представи специално видео с постиженията на Starbucks® за изминалите години, а националният бариста шампион за 2023 година Виктория Чобанова разказа за емоцията да представи България на юбилейния 10-и бариста шампионат на Starbucks® регион ЕМЕА в Лондон.

Гостите имаха възможността да се насладят на кафе дегустация на специалния коледен кафе бленд на Starbucks®, проведена от Coffee Masters - най-добрите кафе експерти в страната.

Световноизвестната американска верига за кафе Starbucks®, символ на успешно световно предприемачество от 1971 г. досега, успя да преобърне нагласите и да докаже, че кафето не е просто ободряваща напитка, а кафенето не е само място за бързото му изпиване. За петнайсет години, откакто е на българския пазар, брандът наложи и разви

културата на консумацията на кафе напитки в тяхното многообразие.

Постоянството в качеството на напитките, приготвени от 100% арабика, и така чаканите сезонни предложения са само част това, което прави Starbucks® притегателен център за феновете на ободряващата напитка.

Всяко кафене следва философията на компанията да подкрепя креативността, като предлага уникална атмосфера, която предразполага към общуване и приятно прекарване на свободното време. Интериорният дизайн се съобразява с културните традиции и социалната динамика на съответния град, така че всеки посетител да може да се чувства като у дома си.

Философията на Starbucks®

може да се види и в усмихнатите лица на баристите - майсторите на кафе и кафе напитки, приготвени с внимание в съответствие с предпочитанията на клиента. Те не пестят своя позитивизъм и приятелско отношение. Вкусът и изборът са двете ключови думи в стила на веригата. Защото вкусът се обогатява и развива, така че енергията на всяка глътка кафе да е в хармония с разбиранията и мечтите на клиента. Така всеки е ценител - добрата напитка носи добро настроение за добри дела. Във всички обекти на веригата може да се насладите освен на емблематичните напитки, приготвени с кафе 100% арабика, така и на всички иновативни и сезонни предложения, които се предлагат на глобално ниво.

"15-годишнината е повод за равносметка. Радваме се, че изградихме трайна емоционална връзка между Starbucks® и българските клиенти, което допринесе за развитието на вкуса и кафе културата като цяло. Защото това е и основният ни стремеж - да създаваме общност от ценители на кафе вкуса, да предлагаме нови изживявания, да се вслушваме в мнението на хората и да предлагаме най-доброто", разказа Иван Георгиев - регионален оперативен директор на Starbucks® за България и Румъния. "Стараем се да бъдем новатори, да се развиваме динамично и да отговаряме на изискванията на пазара", добави той. И сподели за бъдещите проекти, които готви компанията: "В момента търсим локации за драйв-тру формат, какъвто няма в България към днешна дата. В българския пазар виждаме перспектива и потенциал и това е причината да работим за иновативни концепции и предложения."

"Петнадесетият рожден ден на Starbucks® в България е важно събитие не само за компанията, но и за Съединените щати. През цялото време, в което Starbucks® е в страната, компанията създава работни места за хората и възможности да опитат и направят нещо различно в своя живот. Искам да пожелая на Starbucks® успех и още много години в България!", отбеляза в поздравителното си обръщение посланикът на САЩ Кенет Мертен.

И малко статистика за юбилея:

през изминалите 15 години в кафенетата на Strabucks® България са изпити почти 3 милиона литра кафе, те са посетени от над 9 милиона клиенти, сертифицирани са 60 Coffee Master-а, включително първият такъв на Балканския полуостров, подкрепени са над 20 доброволчески и менторски кампании, а с премахването на пластмасовите сламки и прибори са спестени повече от 182 тона отпадъци.

Какво се крие зад тези числа на успеха? Първо, амбициите и професионализмът на "АмРест", водеща международна компания, която държи правата за Starbucks® в България. И второ - очакваниятa на българския клиент, който все повече търси качествени кафе напитки в приятелската атмосфера на заведенията на Strabucks®.

Starbucks®

От 1971 г. насам компания Starbucks® се е ангажирала с устойчивото придобиване на висококачествено кафе 100% арабика. Днес, с повече от 34 000 кафенета по целия свят, Starbucks® е лидер в производството и търговията на дребно на кафе в света. Чрез своя стремеж към високи постижения и спазването на неизменни принципи компанията предоставя уникално Starbucks® кафе изживяване за всеки клиент.

AmRest

AmRest Group е водещ европейски мултибранд оператор на ресторанти с портфолио от първокласни марки в 25 страни. AmRest управлява над 2400 ресторанта под франчайзинг марки като KFC, Starbucks, Pizza Hut и Burger King, както и собствени марки като La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog и Bacoa.