Джордж Маргонис: В бъдеще ще се търси гъвкав баланс между дистанционна и присъствена работа
Генералният директор на "Филип Морис България" пред "Капитал"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Джордж Маргонис е генерален директор на "Филип Морис България". Той стартира кариерата си в Гърция, редувайки различни позиции в областта на комуникациите, маркетинга и продажбите в няколко големи компании там. През 2001 г. се присъединява към Papastratos, гръцкия филиал на Филип Морис Интернешънъл, като расте и се развива заедно с компанията на разнообразни позиции, свързани с продажби, маркетинг и потребителско преживяване. Осем години по-късно става част от екипа на централата на Филип Морис Интернешънъл в Швейцария, където оглавява отдел "Стратегии на продажбите" за региона на Европейския съюз. Завръща се в родината си като ръководител "Продажби" и управление на бизнеса в Кипър и Малта. През 2016 г. оглавява българския офис на компанията в София. Оттогава е и активен член на местната бизнес общност (AmCham, Гръцко-българската бизнес камара, Български Форум на Бизнес Лидерите) и е активен участник в различни бизнес форуми и медийни събития.На 23 март Маргонис ще участва в дискусионния панел на уебинара на "Капитал" и "Кариери" How to Lead, Care and Inspire Remotely. Събитието е част от новия формат The Future Work, наследник на успешния HR&Leadership Forum. Форматът предвижда серия от мастъркласове и дигитални дискусии, предхождащи голямата хибридна конференция на 28 октомври.
Как се отразиCOVID-19пандемията на бизнеса и работните процеси на"Филип Морис България"? Компанията премина ли към дистанционен режим на работа и какви бяха най-големите трудности при адаптирането към този модел?
Най-важното още в началото на пандемията бе да реагираме бързо и да окажем необходимата подкрепа на нашите служители, клиенти, партньори и не на последно място - на нашата общност. Същевременно трябваше да осигурим непрекъснатост на дейността си. Успяхме да поддържаме ефективно операциите си в дистанционен режим и да ускорим допълнително дигиталната трансформация на компанията. Пренасочихме ресурси и ефективно реорганизирахме вътрешните си процеси, осигурявайки висококачествено дистанционно обслужване, за да може да останем близо, както до служителите си, така и до клиентите си в този изключително труден за всички период.Как се промени управленският ви стил през тази година?Кои решения са най-важни за вас сега?
COVID-19 кризата определено промени начина, по който гледаме на нещата, но тя не промени нашата мисия, свързана с усилията за изграждане на бъдеще без дим. Нашият фокус в предстоящия период е да продължим да правим това, което умеем най-добре - да предоставяме отлично обслужване, чрез различни дистанционни и дигитални канали, като в същото време гарантираме безопасността и сигурността на клиентите и служителите си. За нас поуката бе, че трябва постоянно да предвиждаме промените и да сме готови да се адаптираме към тях с необходимите грижа и гъвкавост. Като цяло, кризата ни върна към базисните неща в бизнеса и ни научи да обръщаме специално внимание преди всичко на хората - нашите служители, клиенти и партньори.Имахте ли трудности с ефективността в периода на дистанционна работа?
Къде е мястото на технологиите в това турбулентно време? Започнахте ли да интегрирате и да въвеждате нови инструменти за дистанционна работаи коиот тях ще продължите да ползвате и след кризата?
Стартирахме трансформацията на нашата компания още преди няколко години с визията за изграждане на бъдеще без дим, като разчитаме на науката, иновациите и дигиталните технологии. До момента Philip Morris International инвестира над 8 млрд. долара в научни изследвания, технологии и разработки на бездимни продукти, които имат за цел да намалят вредата от пушенето. Дори и преди пандемията вече бяхме бяхме започнали с вътрешната и дигитална трансформация на компанията, а COVID-19 просто ускори тази тенденция. Светът и бизнесът като цяло никога няма да бъдат същите и, според мен, промяната ще е "новата реалност", в която ще живеем оттук нататък - това включва и налагането на дистанционните модели на работа като основни дори и след кризата. И корпорациите, и служителите в целия свят вече искат да разполагат с "a la carte" подход, т.е. с изцяло гъвкав метод на работа. Във Philip Morris International търсим подходящия баланс, като осигуряваме на служителите си възможност за избор за това как и откъде да изпълняват работните си задължения безопасно, и същевременно създаваме условия за работа от разстояние и колаборация чрез физическо присъствие в офиса.Какво пише във вашия наръчник за дистанционно лидерство?
Вярваме в т.нар. smart work, или нов начин на работа, предполагащ хибридни модели - възможност седмицата да се раздели на работа от вкъщи и работа в офиса, в зависимост от личния и професионален дневен ред. Дигитализацията и подходящото оборудване гарантират устойчивостта на този модел. Ангажиментът и удовлетворението на служителите ни служат за ориентир. Полагаме усилия и ще продължим да работим за по-добра ангажираност на хората, независимо дали те работят дистанционно или от офиса, чрез използване на всички достъпни технологии и средства. Установихме, че гъвкавостта на работното място е най-добрият начин да се върви напред. Нашите служители и клиенти са нашите царе.
Интервюто взе Силвия Радославова
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.