🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Джордж Маргонис: В бъдеще ще се търси гъвкав баланс между дистанционна и присъствена работа

Генералният директор на "Филип Морис България" пред "Капитал"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Джордж Маргонис е генерален директор на "Филип Морис България". Той стартира кариерата си в Гърция, редувайки различни позиции в областта на комуникациите, маркетинга и продажбите в няколко големи компании там. През 2001 г. се присъединява към Papastratos, гръцкия филиал на Филип Морис Интернешънъл, като расте и се развива заедно с компанията на разнообразни позиции, свързани с продажби, маркетинг и потребителско преживяване. Осем години по-късно става част от екипа на централата на Филип Морис Интернешънъл в Швейцария, където оглавява отдел "Стратегии на продажбите" за региона на Европейския съюз. Завръща се в родината си като ръководител "Продажби" и управление на бизнеса в Кипър и Малта. През 2016 г. оглавява българския офис на компанията в София. Оттогава е и активен член на местната бизнес общност (AmCham, Гръцко-българската бизнес камара, Български Форум на Бизнес Лидерите) и е активен участник в различни бизнес форуми и медийни събития.

На 23 март Маргонис ще участва в дискусионния панел на уебинара на "Капитал" и "Кариери" How to Lead, Care and Inspire Remotely. Събитието е част от новия формат The Future Work, наследник на успешния HR&Leadership Forum. Форматът предвижда серия от мастъркласове и дигитални дискусии, предхождащи голямата хибридна конференция на 28 октомври.

Как се отразиCOVID-19пандемията на бизнеса и работните процеси на"Филип Морис България"? Компанията премина ли към дистанционен режим на работа и какви бяха най-големите трудности при адаптирането към този модел?

Най-важното още в началото на пандемията бе да реагираме бързо и да окажем необходимата подкрепа на нашите служители, клиенти, партньори и не на последно място - на нашата общност. Същевременно трябваше да осигурим непрекъснатост на дейността си. Успяхме да поддържаме ефективно операциите си в дистанционен режим и да ускорим допълнително дигиталната трансформация на компанията. Пренасочихме ресурси и ефективно реорганизирахме вътрешните си процеси, осигурявайки висококачествено дистанционно обслужване, за да може да останем близо, както до служителите си, така и до клиентите си в този изключително труден за всички период.

Как се промени управленският ви стил през тази година?Кои решения са най-важни за вас сега?

COVID-19 кризата определено промени начина, по който гледаме на нещата, но тя не промени нашата мисия, свързана с усилията за изграждане на бъдеще без дим. Нашият фокус в предстоящия период е да продължим да правим това, което умеем най-добре - да предоставяме отлично обслужване, чрез различни дистанционни и дигитални канали, като в същото време гарантираме безопасността и сигурността на клиентите и служителите си. За нас поуката бе, че трябва постоянно да предвиждаме промените и да сме готови да се адаптираме към тях с необходимите грижа и гъвкавост. Като цяло, кризата ни върна към базисните неща в бизнеса и ни научи да обръщаме специално внимание преди всичко на хората - нашите служители, клиенти и партньори.

Имахте ли трудности с ефективността в периода на дистанционна работа?

От самото начало препоръчахме на всички наши служители да работят от вкъщи, като за тази цел им осигурихме необходимото оборудване, така че да бъдат напълно оперативни. Дори и в момента повечето хора работят дистанционно. За нас най-важните неща по време на пандемията остават безопасността, заетостта и финансовата стабилност на служителите ни, както и необходимостта да се обърне специално внимание на хората, които поради служебните си задължения или поради някакви други лични или бизнес причини не могат да работят от разстояние. Непрекъснато се стараем да прилагаме комплексен подход, за да не допускаме спад в ефективността, но и нашите служители да не чувстват несигурност в този труден период.

Къде е мястото на технологиите в това турбулентно време? Започнахте ли да интегрирате и да въвеждате нови инструменти за дистанционна работаи коиот тях ще продължите да ползвате и след кризата?

Стартирахме трансформацията на нашата компания още преди няколко години с визията за изграждане на бъдеще без дим, като разчитаме на науката, иновациите и дигиталните технологии. До момента Philip Morris International инвестира над 8 млрд. долара в научни изследвания, технологии и разработки на бездимни продукти, които имат за цел да намалят вредата от пушенето. Дори и преди пандемията вече бяхме бяхме започнали с вътрешната и дигитална трансформация на компанията, а COVID-19 просто ускори тази тенденция. Светът и бизнесът като цяло никога няма да бъдат същите и, според мен, промяната ще е "новата реалност", в която ще живеем оттук нататък - това включва и налагането на дистанционните модели на работа като основни дори и след кризата. И корпорациите, и служителите в целия свят вече искат да разполагат с "a la carte" подход, т.е. с изцяло гъвкав метод на работа. Във Philip Morris International търсим подходящия баланс, като осигуряваме на служителите си възможност за избор за това как и откъде да изпълняват работните си задължения безопасно, и същевременно създаваме условия за работа от разстояние и колаборация чрез физическо присъствие в офиса.

Какво пише във вашия наръчник за дистанционно лидерство?

Вярваме в т.нар. smart work, или нов начин на работа, предполагащ хибридни модели - възможност седмицата да се раздели на работа от вкъщи и работа в офиса, в зависимост от личния и професионален дневен ред. Дигитализацията и подходящото оборудване гарантират устойчивостта на този модел. Ангажиментът и удовлетворението на служителите ни служат за ориентир. Полагаме усилия и ще продължим да работим за по-добра ангажираност на хората, независимо дали те работят дистанционно или от офиса, чрез използване на всички достъпни технологии и средства. Установихме, че гъвкавостта на работното място е най-добрият начин да се върви напред. Нашите служители и клиенти са нашите царе.

Интервюто взе Силвия Радославова

Все още няма коментари
Нов коментар