Анна Габровска: Кризата промени начина ни на работа и ни стимулира да развием по-висока скорост към промените
Ръководителят на отдел "Култура и човешки капитал" на "Филип Морис България" пред "Капитал"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Анна Габровска се присъединява към "Филип Морис България" през 2019 г. след 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании, сред които "Кока-Кола ХБК България" и "Делойт България". Габровска е социолог по образование, но започва кариерата си като журналист. По настоящем ръководи отдела, който отговаря за грижата за служителите и вътрешната трансформация във Philip Morris International, в изпълнение на визията на компанията за изграждане към бъдеще без дим.Габровска ще участва в дискусионния панел на уебинара The Changed Concept of the Office на "Капитал" и "Кариери". Събитието ще се проведе на 23. април и е втората дигитална среща от серията The Future of Work. Форматът е наследник на утвърдилия се във времето HR&Leadership Forum и включва няколко мастъркласове и дигитални дискусии, предхождащи голямата хибридна конференция на 28. октомври.
Промени ли COVID-19 организацията на работа във вашите офиси и търговски обекти и как това засегна общуването между хората в тях?
Тази криза промени начина ни на работа и ако погледнем от позитивната страна, тя ни стимулира да развием по-висока скорост по отношение на промените. Сега процесите ни са различни, дори в някои отношения са по-ефективни в разбирането и достигането на потребителите ни. Търсим различни начини за връзка с тях, защото за нас е изключително важно да чуваме и разбираме какво казват и какво искат те. Колегите, които работят с клиентите, станаха дори по-гъвкави и сега са способни да поемат разнообразни ангажименти. Винаги сме подхождали с внимание към здравето и безопасността на колегите ни, това по дефиниция е първи приоритет, но през последната година зае огромна част от усилията ни. Приспособихме се, бяхме иновативни, изградихме нови умения за общуване. Това, което се запази, е желанието да сме заедно, да сме част от екипите ни, да си помагаме взаимно и да продължим да сме успешни, въпреки всички трудности.Смятате ли, че ковид кризата ще доведе до трайна промяна във възприятието ни за офис и ще пренареди йерархията на целите, за които ползваме работните пространства? Какво означава това за "Филип Морис България"?
Йерархията на целите ни ще бъде водена от два основни елемента. Единият е да запазим служителите си здрави и защитени, независимо от обстоятелствата. Другият е да продължим да изграждаме бъдеще без дим, като разбираме и работим в услуга на клиентите си. Да, офисът няма да е такъв, какъвто го помним. Но офисът всъщност е събирателно значение за мястото, където сме заедно, градим стратегия, гоним резултати, взаимодействаме, творим, експериментираме и се забавляваме. Сега намираме други начини да общуваме, да градим взаимоотношения.
Дигитализацията нахлу в личното ни пространство, в домовете ни, но, от друга страна, ни даде нови и много интересни възможности за общуване. Бъдещето пред нас, като служители на компанията, е да работим в хибридна среда - ще можем да оставаме вкъщи, но ще можем да ползваме и офис пространствата. Истината е, че ако искаме да продължим да бъдем първи в бизнеса, е добре да запазим възможността за надграждане на идеи, да продължим да сме ефективни в управлението на проектите и работата на екипите, а това може да се случва само ако сме заедно физически. Ще търсим баланса за всеки от служителите си, като той ще има възможност да работи в някои от дните от седмицата от дома си, а в други дни неговият мениджър ще може да стимулира работата на екипа в офиса. Ние наричаме този подход SMART working.
Много компании по света започнаха да организират различни типове виртуални събития, за да насърчат неформалното общуване между екипите си в условията на дистанционна работа. Споделяте ли този опит и защо е важно това?
Важно е, защото само ако останем заедно, можем да продължим да сме успешни. Заедността има различни измерения - да постигаме и празнуваме успехите си заедно, да работим заедно и да споделяме отговорността на взетите решения, да общуваме ползотворно като хора, а не просто като служители или според позициите си в йерархията. И да, даваме възможност и стимулираме многообразни начини за общуване - ако започнем с редовното събиране на служителите за представяне на последните ни резултати, в което отваряме платформа за отворени въпроси и дискусия, през специални вътрешни ефирни предавания, в които въвличаме и вътрешни и външни вдъхновяващи лидери, кафе и свободни дискусии с нашия изпълнителен директор, ден на отворените врати с функционални мениджъри, интерактивни обучения, редовни функционални срещи и т.н.Ковид кризата ускори разговора и насърчи усилията на бизнеса за подобряване на благосъстоянието на служителите, включително в психологически план. Доколко тази тема е важна за "Филип Морис България" и какви са вашите практики?
Правим го с грижа. Фокусът ни е в това да създадем стабилност и принадлежност към организацията. За да може това да се случи в професионална среда е важно всичките ни служители да знаят каква е нашата стратегия и какви са целите ни. В началото на тази година разработихме и изпълняваме план по споделяне на стратегията до всеки служител. Освен че я обяснихме, осигурихме и процес, в който всеки да знае какъв е неговият конкретен принос към изпълнението на тази стратегия, всеки да има ясни цели. По този начин всички ние знаем в каква посока искаме да движим компанията. Регулярно споделяме данни за развитието на резултатите ни. Това създава усещането за стабилност, когато човек знае за какво работи, какво иска да постигне в бъдеще. Когато говорим за благосъстояние на служителите, ние мислим както за физическо, така и за ментално благосъстояние. За физическото се грижим с осигуряването на всичко необходимо, за да може колегите да са спокойни в офиса по време на COVID-19 кризата. Заедно с това осигурихме възможност всеки от тях да оформи и домашен офис.
Информираме колегите чрез специални уебинари за това какви са препоръките за здравословно хранене, например предлагаме уебинари и достъп до различни източници за стимулиране на физическата активност, организирахме съревнование. По отношение на менталното благосъстояние освен възможността за психологическа подкрепа правим всичко възможно да празнуваме със служителите си - имаме програма за признаване на успехите в различни области, поздравяваме служителите си за всички национални празници и едно от най-важните неща, говорим с тях, питаме ги какви са очакванията им, за да може да реагираме спрямо различните им нужди.
Интервюто взе Силвия Радославова
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.