Туризмът в България ще се рекламира с нова визия

МИЕТ представи символи и брандинг стратегия на стойност 1.35 млн.лв.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Нов туристически бранд и лого на България, десет под-бранда за различни видове почивки и един пилотен регионален под-бранд. Това са резултатите от проект за нова идентичност на България, които Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) представи днес. Обществената поръчка е на стойност 1.35 млн. лв. и се финансира по ОП "Регионално развитие", а изпълнител е "Обединение за бранд България" (агенциите "Прагматика" ООД и "Публисис" АД).

Новите символи и стратегия са готови след тригодишно забавяне на проекта, което от министерството обясняват с "технически причини". Така от 2009 г. насам МИЕТ проведе рекламни кампании на стойност над 30 млн.лв., които не бяха обединени от обща концепция и стратегия.

Представеният днес проект включва визуални символи и брандинг стратегия, които според зам-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, ще бъдат използвани в продължение на 10-15 години. След такъв период от време могат да бъдат коментирани и резултатите, смята още Маринов.

От "Обединение за бранд България" коментират, че "новият бранд предлага позициониране на България като приятелска, очароваща и неразкрита в пълното си многообразие дестинация." Основната идея на бранда е "Откритие, което трябва да бъде споделено", а слоганът - "Открий и сподели". Създателите на концепцията уточняват, че символите са избрани след тестове на четири визуални концепции в 11 държави.

Новите под-брандове включват символи за реклама на "Морски ваканции", "Планински и ски ваканции", "Балнео СПА и уелнес", "Културен туризъм", "Еко и селски почивки", "Вино и гурме", "Приключенски пътувания", "Спорт и голф", "Делови пътувания и събития" и "Градски почивки". Първият регион със собствен бранд е Тракия. Предстои по негов образец да бъдат разработени концепции и за другите региони на страната, но те не са част от настоящата обществена поръчка

Визуалните материали и насоките за използването им ще бъдат качени в интернет през март и всеки ще има достъп до тях след регистрация на уебсайта. Новата идентичност на България ще бъде използвана за първи път на туристическото изложение ITB в Берлин в началото на март. Според МИЕТ налагането на туристическия бранд и под-брандовете ще започне през септември.

Новите брандове и лого са предназначени за реклама на страната като туристическа дестинация, а създадената през 2005 г. роза ще продължи да бъде национално лого на България. "Вместо добре познатата оранжева розичка, всеки ангажиран в туризма ще може да избере от десет различни на цвят мотива от новото лого на българския туристически продукт," коментира заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.  

82 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 7
    • + 27

    Интересно начало.

    Нередност?
  • 2
    cormoranstrike avatar :-|
    cormoranstrike
    • - 17
    • + 27

    На пръв поглед изглежда супер!

    Нередност?
  • 3
    patchev avatar :-|
    HXP
    • - 2
    • + 23

    Очаквах да е по-зле, честно казано, но ще си проличи след берлинското изложение, дали тези 1,35 милиона са изхарчени рационално..

    Нередност?
  • 4
    bigman_1 avatar :-P
    BGman
    • - 7
    • + 67

    Сега забелязах че логото не навсякъде е едно и също,само пърженото яйце в средата си остава.:)

    Нередност?
  • 5
    burevestnikov avatar :-|
    burevestnikov
    • - 33
    • + 46

    Тая идиотска западна мода да се наблега на брандинг и опаковка, за сметка на съдържанието ще ни изяде главата. Тоя модел на мислене е погрешен и доказано сбъркан.

    Нередност?
  • 6
    georgigm avatar :-|
    georgigm
    • - 11
    • + 7

    Защо ми се струва, че снимка №5 не е от България...

    Нередност?
  • 7
    nina_nu avatar :-|
    nina
    • - 9
    • + 17

    много добре изглежда

    Нередност?
  • 8
    ghost.writer avatar :-?
    Freedom of Speech
    • - 22
    • + 52

    Ако на мястото на пясък беше бетон, щеше да е много по истинско! Не остана плаж по това море...
    Иначе това лого аз го правя за 10 лева и 5 минути на фотошопа, но щом са преценили, че струва 1 400 000 лева - кой съм аз, че да съдя...

    Нередност?
  • 9
    mariamarinova avatar :-|
    mariamarinova
    • - 5
    • + 9

    дано е ок - имаме спешна нужда от агресивна реклама на туризма ни

    Нередност?
  • 10
    ditora avatar :-|
    ditora
    • - 16
    • + 32

    Не искам да се превръщам в поредния мрънкач, но това лого е просто отвратително . Не мога да си представя каква разпознаваемост на страната ще ни осигури . Представям си как германския пенсионер гледа по телевизията това цветно петно и си казва ''това е България '' .
    Старото лого въпреки, че също не блестеше с оригиналност,като послание което предава е светлинни години пред това.
    А като се сетя и какви пари са изписали за да го създадат ...

    Нередност?
Нов коментар