🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Единство, творчество, дигитализация

Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online

Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията
Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията
Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията    ©  Надежда Чипева
Парис Чайлдрес притежава вече 30% дял от Tribal. Йордан Жечев също остава акционер в агенцията    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online.
  • Бившият кадър на Google Парис Чайлдрес е новият управляващ директор на агенцията.
  • Той придобива и дял от 30% в нея.

"Във времена на промени компаниите трябва да се трансформират и да предприемат рискове." Така обясняват решението си новите партньори на българския рекламен пазар - творческата Tribal Worldwide Sofia и компанията за performance маркетинг Hop Online. Обединяващото звено е бившият кадър на Google Парис Чайлдрес. Tака под негово ръководство Tribal ще фокусира дейността си върху дигиталните услуги в комбинация с творчески решения и ще затвори кръга на пълно комуникационно обслужване в групата на DDB. Когато пътищата се пресекат

Парис Чайлдрес развива агенцията Hop Online в България вече повече от 10 години. Пътищата на бизнеса му обаче се пресичат с групата на DDB едва в началото на тази година, когато собственикът Ангелос Парасхакис се свързва с него с предложение за партньорство. "Той беше заинтригуван от performance маркетинг уменията на агенцията - нещо, което липсваше в портфолиото на DDB. Аз пък се възхищавах на творческия им продукт", разказва пред "Капитал" Парис Чайлдрес. Така дигиталната агенция започва да работи съвместно с творческата агенция Tribal Worldwide Sofia по два дигитални проекта за американски клиенти. "От агенциите, които имаме в групата на DDB, знаехме, че Tribal трябва да се надгради. Същевременно екипът е малък и може бързо да се трансформира към нови услуги", казва Йордан Жечев, партньор в агенцията.

В двата съвместни проекта екипът на Tribal работи върху творческите решения, които допълват performance маркетинг стратегията на Hop Online. Извънредната обстановка в страната, която забърза дигитализацията при много бизнеси и повлия на потребителското поведение, дава допълнително потвърждение на двете страни за новото съвместно партньорство. "На пазара няма една структура, която да предлага и двете услуги добре в пакет", казва Жечев.

Така от началото на септември Парис Чайлдрес застава начело на Tribal Worldwide Sofia, от която притежава вече и 30% дял. Паралелно той продължава да бъде собственик и на Hop Online, която ще действа като отделно юридическо лице с екип от над 20 души. На въпроса дали е обсъждано евентуално сливане на агенцията в групата на DDB Чайлдрес отговаря, че на този етап двете страни са фокусирани върху валидиране на новия партньорски модел.

Основен акционер в Tribal продължава да бъде дружеството "Гътс анд брейнс ддб", а дялово участие имат още Йордан Жечев и Васил Петраков. Приходите на творческата агенция за последната обявена досега официално година - 2018 г., са 961 хил. лв.

Комбинация от услуги

Performance маркетингът се основа на постигането на конкретни бизнес резултати от рекламните кампании. Те могат да бъдат свързани с ръст в приходите на клиента или други предварително заложени маркетинг показатели. Комуникацията се развива в екосистемите на Google и Facebook в комбинация със SEO, PPC и други решения. "Дигиталният маркетинг разчита все повече на алгоритми и автоматизация. Затова стратегията и творческото решение са ключови в рекламата и вярвам, че най-добрите комуникатори в бъдеще ще бъдат именно най-креативните", казва Чайлдрес. Затова в комбинация с performance маркетинг портфолиото на трансформираната Tribal ще включва и творчески решения в онлайн среда.

Освен Парис Чайлдрес към екипа на агенцията се присъединява и Мария Петрова, преди това част от Hop Online, която ще се фокусира върху привличането на нови клиенти. Така екипът на Tribal наброява вече общо 8 души, а творчески директор продължава да бъде Ивелина Николова. "Виждал съм многократно творчески агенции да подценяват performance маркетинга, фокусирани върху своята работа вместо върху резултатите, които носи тя. Това е нещо, което много активно се опитваме да избегнем", уточнява Жечев.

Новите услуги на агенцията ще бъдат насочени към по-малки бизнеси на пазара, които целят да се позиционират в онлайн среда и не разчитат задължително на традиционната реклама. Новият управляващ директор на Tribal дава пример, че това може да бъдат IT компании, образователни институции или фирми в областта на недвижимите имоти. "С Tribal се надявам да си партнираме и с малки клиенти, които обикновено не могат да си наемат голяма агенция, но са бизнеси, които работят усилено, за да се разрастват. За тях рекламата е инвестиция, която очакват да възвърнеш", казва още Йордан Жечев. Макар фокус на агенцията да бъдат дългосрочните партньорства с клиенти, те не изключват работата на проектна база. "За 1-2 месеца, в които тече кампания, може да се видят резултатите от нея и така да се вземе решение дали да продължи. За разлика от традиционния маркетинг, при който си заключен в договор, без да знаеш до какво ще доведе проектът", уточнява Жечев.

Макар Tribal вече да е позиционирана като дигитална агенция, с досегашните си клиенти екипът ще продължава да работи по същия начин. Сред тях са фондация "Америка за България", Beefeater Gin, TBI Bank и др. "Агенциите трябва да реагират спрямо новата реалност, защото, ако не го направят, са прецакани. Искаме да бъдем част от настоящето", казва в заключение Жечев.

Кой е новият акционер

Парис Чайлдрес идва в България през 2005 г. като консултант към програмата MBA Enterprise Crops. Макар тя да е била с продължителност една година, интересът му към страната и бизнес възможностите го провокират да остане. Така през 2009 г. той открива дигиталната агенция Hop Online с фокус performance маркетинг услуги, като обслужва основно международни клиенти. През 2014 г. Парис Чайлдрес става представител на Google за България и е назначен на позицията мениджър "Бизнес развитие". Кариерата му в интернет гиганта продължава малко повече от две години. По думите на Чайлдрес, тъй като плановете тогава на Google за региона се променят, той решава да напусне компанията и да се върне към активното управление на агенцията си Hop Online. Именно тя остава негов фокус за развитие през последните години.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар