Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 септември)
Сделката между "Нова" и "Канал 3"; Петр Келнер на финала към придобиването на bTV; Над 19% спад в рекламните инвестиции за полугодието в САЩ и др.
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
На българския пазар
От Пеевски, та на Домусчиев
Концентрацията на медийна собственост е предимно лост за влияние и упражняване на натиск. В българските условия това се случва още по-видимо и не само, че не пречи на властта, а, напротив - случва се с нейна подкрепа и често изпълнява именно нейните поръчки.
Най-новата сделка в сектора изглежда като поредното проявление на това правило. Под ръководството на братята Кирил и Георги Домусчиеви "Нова броудкастинг груп" заяви желание да увеличи медийните си активи, придобивайки пакет от телевизии и радиа, свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски. Ако сделката бъде одобрена от КЗК, портфолиото ще включва още "Канал 3", музикалните телевизии The Voice TV и Magic TV, както и радиата The Voice Radio, "Радио Веселина", Magic FM и "Радио Витоша".
Повече за бизнес логиката на концентрацията и история на медийното влияние може да прочетете тук>>
Петр Келнер прави финална крачка към придобиването на bTV
PPF Group, собственост на чешкия милиардер Петр Келнер, е подала документи към Европейската комисия за завършване на сделката по придобиването на Central European Media Entertainment (CME), медийната компания, в която влиза и групата на bTV. Освен българската "Би Ти Ви Медия Груп", ако ЕК даде финално разрешение, PPF ще стане собственик на още три телевизии съответно в Чехия, Румъния, Словения и Словакия. Сделката е на стойност 2.1 млрд. долара и беше обявена през октомври миналата година. Поставеният срок за приключването й от страна на PPF Group е 27 октомври.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Дигитален бизнес
Facebook няма да приема нови политически реклами в дните преди изборите в САЩ
Facebook ще спре да приема нови политически реклами в седмицата преди президентските избори в САЩ. Това е част от плана на социалната мрежа да намали разпространението на дезинформация и да ограничи намесата в изборите.
Миналата година Twitter забрани политическите реклами, а Google ограничи възможността на рекламодателите да микротаргетират избиратели с такова съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>
Медиен бизнес
Служителите на BBC не бива да споделят политическите си възгледи, смята новият ѝ шеф
Новият шеф на BBC Тим Дейви каза на служителите, че не би трябвало да изразяват политическите си възгледи в социалните медии, защото заплашват да навредят на репутацията на безпристрастност на британската радио-телевизионна корпорация. Той заяви още, че доста голяма част от аудиторията на медийната компания смята, че тя представя събитията от "конкретна перспектива".
Повече по темата може да прочетете тук>>
Рекламен бизнес
Над 19% спад в рекламните инвестиции за полугодието в САЩ
Рекламните инвестиции в САЩ са намалели с 19.1% до 64.2 млрд. долара през първите шест месеца на 2020 г. в сравнение със същия период година по-рано. Това показват данни на агенцията за проучвания Kantar, по информация на AdAge. Това се дължи на значително по-слабото второ тримесечие на годината, когато се отчита спад от 32% в рекламните вложения, достигайки 27.8 млрд. долара. За сравнение през 2019 г. те са се равнявали на 40.9 млрд. долара. Най-тежкият месец за индустрията е бил април с 34.1% спад, след което инвестициите бавно започват да се покачват. Без изненада рекламодателите в САЩ, намалили с над 50% рекламните си вложения, са авиокомпании, хотели и други туристически услуги.
Логото на Олимпийските игри 2028 г.
Макар 2028 г. да изглежда все по-далечна и несигурна, домакините на Олимпийските игри работят усилено върху кампанията за промотирането им. В началото на септември Лос Анджелис представи официалното лого на игрите през 2028 г. и един от рекламите им клипове, като чрез тях домакините целят да представят креативния и динамичен облик на американския град. Затова и логото е динамично, като представя над 10 варианта, изработени от различни спортисти и артисти. Видеото към кампанията пък освен олимпийските спортове представя и града, в който "Всеки може да бъде себе си". "Въпреки че таргетираме всеки, който се определя като фен на Олимпийските игри, искахме също да изградим по-дълбока връзка с публиката, която ще бъде на 20 и 30 години, когато се провеждат игрите", казва пред AdAge творческият директор на LA28, Ейми Глийсън.
Създай LEGO свят
В търсене на идеи за сценарии на тв предавания, видеа и строителни комплекти, датската компания за играчки LEGO създаде нова интерактивна платформа Lego World Builder. В нея потребителите могат да създават свои прототипи на герои, места и сцени. Компанията е отделила бюджет от 500 хил. долара на година, за следващите три години, които ще раздава за осъществяване на най-добрите идеи. Предложенията, които LEGO започне да разглежда и тества ще получат по 10 хил. долара. Тези, които компанията реши да купи, за да развие, ще получат 50 хил. долара, пише WSJ.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.