🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 май)

Twitter иска да задължи Илън Мъск да завърши сделката; Решенията след първото заседание на новия състав на СЕМ; Изборът на нов генерален директор на БНТ; Дъщерната компания на Google в Русия се закрива и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

"Интелектуален холокост": медийният съвет предвижда санкции за предаването "Ергенът"

На първото заседание на Съвета за електронни медии (СЕМ) след обновяването на състава му миналата седмица членовете на медийния регулатор отправиха остри критики към рeалити формата "Ергенът". Най-остро мнение изказа новият председател на регулатора Соня Момчилова, която определи предаването като "интелектуален холокост" и поиска санкции за медийния доставчик (в случая bTV Media Group). От организацията на българските евреи "Шалом" веднага осъдиха коментара на Момчилова, наричайки подобни сравнения "обидни към паметта на жертвите на нацизма".

Членовете на регулатора обсъдиха доклад на Дирекция "Мониторинг и анализи", който информира, че в СЕМ са постъпили 44 писма на зрители, които осъждат предаването заради "пошлото, сексистко, унизително и обидно за жените съдържание". Докладчикът отбеляза, че според зрителите форматът разпространява кадри на психологически тормоз и прекомерна употреба на алкохол. Това, отбелязва още докладът, не е първото нарушение на медията спрямо съдържанието в риалити предаването "Ергенът".

Повече по темата тук>>>

СЕМ ще прави цялостен мониторинг за отразяването на войната

В четвъртък медийният регулатор взе и единодушното решение СЕМ да изготвя и пълен мониторинг на отразяването на войната в Украйна от 24 февруари досега с акцент върху ключови дати за конфликта. Предложението дойде от Симона Велева, също част от обновения състав на регулатора, чиято кандидатура беше подкрепена от депутатите от "Продължаваме промяната".

По идея на Габриела Наплатанова, също ново попълнение за регулатора от квотата на президента Румен Радев, беше решено заедно с мониторинга да бъде възложено и провеждането на социологическо изследване за това как и от кои източници хората у нас се информират за войната и за последиците ѝ върху България. Заседанията на СЕМ оттук нататък ще се излъчват онлайн в реално време, решиха още съветниците.

Доц. Жана Попова: Обществените медии са убивани бавно, докато ги превръщат в казино

Доцент Жана Попова е преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийския университет "Св. Климент Охридски". В интервю за "Дневник" доц. Попова коментира проблемите на обществените медии и ролята на Съвета за електронни медии. "В края на мандата Емил Кошлуков трябва да ни убеди, че си е свършил работата. Защото в ефир това не се вижда. СЕМ трябва да ни представи какво от програмата, с която е станал директор Кошлуков, е свършено", заявява доц. Жана Попова.

По думите й следващият генерален директор на БНТ трябва да разбира, "че програмата е 24-часова, че БНТ не е само "По света и у нас" и да спре да повтаря, че ще прави детски и културни предавания".

Цялото интервю с доц. Попова може да прочетете на сайта на "Дневник">>>

БДВО връчи наградите "PR приз 2022"

На 19 май Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) раздаде тазгодишните си награди "PR приз". Най-добрите проекти на PR специалистите в България бяха отличени в общо 14 категории, а събитието се проведе под мотото "Силата на думите. Думите на силата". В тазгодишното издание на конкурса участваха 78 проекта на вътрешни комуникационни екипи на компании, агенции, медии, неправителствени организации и институции. Големите победители на вечерта бяха А1, които завоюваха цели шест отличия. Като най-награждавана агенция се отличи All Channels Group с цели пет отличия в различни категории.

Пълният списък на наградените може да видите тук>>>

"25 години животът е вкусен с БНТ и Ути Бъчваров" е новият подкаст на готвача

Телевизионният водещ и кулинар Ути Бъчваров започва своя подкаст поредица за четвъртвековния си опит в ефира на обществената телевизия. От телевизията припомнят, че предаването на Бъчваров е първото ежедневно кулинарно предаване в българския телевизионен ефир, което продължава да се снима и до днес. В поредица от 25 тематични епизода, които ще излизат всеки четвъртък, Ути Бъчваров ще разкрива тайни от историята на предаването. Програмата ще се излъчва в каналите на БНТ.

Дигитален бизнес

Бордът на Twitter иска да задължи Илън Мъск да завърши сделката

Бордът на директорите на Twitter заяви, че при необходимост ще принуди Илън Мъск да завърши придобиването на компанията. Ръководството възнамерява да се възползва от специална клауза в предварителния договор, която задължава собственика на Tesla да придобие социалната мрежа на обещаната цена - 44 млрд. долара. Милиардерът временно замрази сделката и обяви, че няма да купи Twitter, докато не получи информация за точния брой на фалшивите профили на платформата.

Ако Мъск откаже да закупи социалната мрежа, ще трябва да заплати неустойка в размер на 1 млрд. долара, посочва изрично предварителният договор по сделката. Но дори да я плати, Мъск може да не успее да излезе от сделката толкова лесно. Споразумението включва и специфична разпоредба, която позволява на Twitter по съдебен ред да поиска изпълнение на сделката.

Как смята да отговори Мъск, прочетете тук>>>

Дъщерната компания на Google в Русия се закрива

Руското подразделение на технологичния гигант Google спира дейността си в страната, след като местните власти поеха контрола върху банковите сметки на компанията. По този начин за интернет търсачката става невъзможно да се плащат заплати на малкото останали служители на компанията в Русия или да се изпълняват задължения към различни доставчици. Въпреки това услугите, безплатни за крайния потребител, като Google Search, Maps и YouTube ще продължат да работят, коментират от компанията пред Financial Times. В бележка, публикувана в официалния руски регистър Федресурс, се казва, че дъщерното дружество на Google възнамерява да обяви фалит и от 22 май предвижда "неспособност да изпълни паричните си задължения".

Подразделението Alphabet е подложено на засилен натиск в Русия от месеци, защото не успява да изтрие съдържание, което Кремъл счита за незаконно. Друга причина за напрежението е ограничаването на достъпа до някои руски медии в YouTube, но руските власти досега не са блокирали достъпа до услугата.

Цялата тема може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

#MyWar: украинци разказват лични истории от военната агресия на онлайн платформа

Министерството на културата на Украйна финансира сайт, в който украинци могат да споделят истории от бруталното нападение на Русия над страната им от първо лице и от самото място на ужасяващите събития, съобщава "Дневник". Международната платформа свидетелства за агресията в Украйна с разказите на реални хора, които документират какво се случва с тях и с близките им в епицентъра на военните действия. #MyWar дава възможност да се прочетат техните истории на 41 различни езика благодарение на автоматичния превод, както и да се направят дарения за каузата на сайта.

Рекламен бизнес

The Pitch Positive Pledge ("Гаранция за позитивни конкурси") е нова инициатива на браншовите британски комуникационни организации IPA и ISBA, която се стреми да направи процеса на конкурсите за избор на агенция по-предсказуем, преднамерен и съобразен както с рекламодателите, така и с агенциите, съобщава The Drum. Новата инициатива цели да стимулира повече прозрачност.

Преди, по време и след провеждането на конкурса рекламодателят се задължава да предостави писмено изложение, в което ясно посочва защо трябва да се проведе съответният конкурс, да обмисли последиците от изискванията, които поставя пред агенциите за изпълнение, и да информира директно агенциите за резултата от представянето им.

Свободни позиции


Тази седмица се търси изпълнителен директор на българското дружество за колективно управление на сродни права в музиката ПРОФОН, a oт Media.Monks са обявили свободно място за Community Manager.