🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Творческото послание на ФАРА 2023 отразява трансформацията на комуникациите

Какво стои зад посланието на тазгодишното издание на Фестивала споделят Радослав Бимбалов и Васил Шкутов

Творческото послание на ФАРА 2023 отразява трансформацията на комуникациите
Творческото послание на ФАРА 2023 отразява трансформацията на комуникациите
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Радослав Бимбалов е член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), съосновател на The Smarts Group, с 30-годишен опит в сферата на комуникациите, изявен автор, писател и общественик.

Васил Шкутов е с повече от 10-годишен опит в рекламата, като вече втора година изпълнява ролята на творчески директор в guts&brainsDDB.

Предстои двадесет и третото издание на най-големия и престижен форум на комуникационната индустрия в България - ФАРА'23. Фестивалът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и ще се проведе за първи път в Бургас от 8 до 10 юни в пространството на Международен конгресен център Бургас.

ФАРА'23 ще протече под надслов "Не е реклама, комуникация е"

Специален участник тази година е Фреди Бениамин - собственик на ресторант "Ашурбанипал" и калиграф по професия. За кампанията на ФАРА'23, той направи калиграфията във визиите, а неговата илюстрация беше изпълнена от Compotе Collective за Multi Kulti.

Какво стои зад посланието на тазгодишното издание на фестивала и как е реализирана идеята споделят Васил Шкутов и Радослав Бимбалов.

Какво стои зад творческата платформата на ФАРА 2023 и как това послание отразява трансформацията на комуникациите днес?

Радослав Бимбалов: В последното десетилетие масовата комуникация буквално промени изцяло своя облик - заради скоростното развитие на технологиите и новата реалност на дигиталния свят, в който заживяха потребителите. Вече е окончателно - рекламата повече никога няма да бъде монолог и понятието "комуникация" придобива все повече плътност и смисъл. Брандовете и потребителите са равноправни участници в един активен, жив диалог.

Работили сте съвместно с Фреди Бениамин, собственика на "Ашурбанипал", върху ключовата визия. Как протече процесът на колаборация с професионалния калиграф?

Васил Шкутов: В началото предложението ни го разсмя. Но малко по малко тази непозната страна от живота на Фреди започна да възстановява силите си. Говорихме си за времената, когато е писал рекламни табели, как първо обичал да рисува, а оттам и любовта към буквите като рисунка. Наблюдавахме как се забавлява и си припомня седемте начина на изписване на арабски. Всички от тях запазихме и използвахме.

Резултатът на визиите е неподправен и реален като Фреди - калиграф, готвач и образ на общуване отвъд всякакви граници.

Променя ли се стилътнасъвременнатакомуникацияс публиките - визуален и вербален. И как?

Радослав Бимбалов: Повишеното технологично качество, множеството софтуерни магии и лесната, изкусителна употреба на изкуствен интелект вдигат комуникацията на неподозирани висоти в момента. И макар и вербално езикът на комуникацията да се опростява и изчиства, то ограниченията във визуално отношение практически намаляват с всеки изминал ден.

Какво е вашето послание към "младата смяна" комуникатори?

Васил Шкутов: Тяхната задача е да намерят собствен език. Хората винаги реагират на оригиналност, автентичност и нови решения на проблемите им. Всички канали, мрежи и формати са второстепенни - както за различното, така и за хората, към които се стремим.

Радослав Бимбалов: Добре дошли в професията на въображението, където изкуственият интелект е просто един изпълнителен колега.