НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Нели Закут, Boom! Burgers: Не сме съкращавали служители или намалявали заплати

Собственикът на Boom! Burgers пред "Капитал"

Нели Закут    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Вирусната пандемия нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в пореден брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.

Веригата Boom! Burgers отваря първия си ресторант през 2012 г., с първата вълна на гурме бургер модата в София. Осем години по-късно бизнесът има вече три локации в столицата, една от които в The Mall. За да се отличат от конкуренцията, собствениците залагат на дизайн на ресторантите, тематични бургери и събития. За да запазят бизнеса си по време на извънредното положение, от Boom! Burgers разширяват възможностите си за доставки и по този начин всички техни ресторанти продължават да работят. Така въпреки трудностите екипът разглежда нови локации за разрастването на веригата и работи в посока развиването на нов бранд.

Как се отрази на бизнеса ви извънредното положение?

Както за всички наши колеги в ресторантската индустрия, извънредното положение се отрази негативно на приходите, броя клиенти и поръчки спрямо миналата година. Не сме съкращавали служители или намалявали заплати. В първата седмица имахме много осезаем спад от около 50%. Фокусирахме се върху намаляване на фиксираните разходи и се наложи много бързо да предоговаряме условията за наем на всички наши локации. За щастие наемодателите ни са информирани хора, които разбират какво се случва и искат да ни помогнат в този толкова тежък момент.

Наложи ли се да промените бизнес стратегията си, за да се адаптирате към новите обстоятелства?

Не са много бизнесите в нашата индустрия, които могат да си позволят да отделят пари за резерви и просто да изчакат отминаването на кризата. Затова знаехме, че ако искаме да оцелеем и отново да отворим, ще се наложи да преосмислим и адаптираме голяма част от бизнес модела си. При нормални условия на работа около 50% от приходите на заведенията ни идват от клиенти, които се хранят на място. В рамките на няколко дни създадохме и активирахме възможността за приемане на онлайн поръчки за взимаме на храна за вкъщи директно от ресторантите. Седмица по-късно започнахме и собствени доставки. Работихме заедно с партньорите ни от Takeaway.com и Foodpanda за разширяване на районите за доставки, които те обслужват, както и за намаляване на процента комисиона, който те получават от всяка доставка.

Най-сложно е с локацията ни в The Mall, защото търговският център е затворен за посетители, но там колегите излизат и носят поръчките за клиентите на входа.

Срещате ли затруднения с доставките на продукти за бургерите?

Сами внасяме в България месото, с което работим. Наложи ни се да направим няколко доставки в рамките на извънредното положение, но нямахме никакви затруднения откъм наличности на продукти или време, необходимо за транспорт.

До момента не е имало недостиг или осезаемо вдигане на цените на нито един продукт освен ръкавици и дезинфектанти. Кухненският ни персонал работи винаги с ръкавици и имахме количества на склад, но при изчерпването им се наложи за няколко дни да търсим алтернативни доставчици, които бяха много силно мотивирани да се възползват максимално от недостига на тези продукти на пазара.

Планирате ли реорганизация на ресторантите, за да отворят при новите условия?

Нямаме градини или възможност за тротоарно право на локациите ни, затова сега координираме с регулиращите органи какво можем да си позволим да направим, без да сме в нарушение на новите мерки. Ще продължим да правим собствени доставки, което е може би най-голямото ни предизвикателство в момента, за да можем да достигаме до клиентите ни в цяла София, както и ще правим специални кампании с партньорите си за доставки.

Все още няма коментари
Нов коментар