Виртуалният консиерж на TouchMenu привлече 370 хил. евро

Срещу 18.8% в дружеството влизат фондът за дялов капитал NV3 и няколко бизнес ангели

Пламена и Тодор Бобеви основават TouchMenu през 2020 г.
Пламена и Тодор Бобеви основават TouchMenu през 2020 г.
Пламена и Тодор Бобеви основават TouchMenu през 2020 г.
Пламена и Тодор Бобеви основават TouchMenu през 2020 г.
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Платформата TouchMenu, която работи на принципа на дигитален консиерж и позволява на посетителите в хотели да извършват плащания, резервации и поръчки през мобилните си устройства, набра 370 хил. евро при оценка на компанията в размер на около 2 млн. евро. Рунда води българският фонд за дялови инвестиции NV3, който оперира с ресурс на държавния Фонд на фондовете, като акционери в дружеството "Тъчменю" стават и няколко приятели на основателите на компанията. Финансовото вливане ще се използва за разработка на нови функционалности в платформата, увеличаване на клиентската база и експанзия в нови пазари.

TouchMenu е основана през пандемичната 2020 г., когато на хотелиерския бранш се налага бързо да потърси дигитални решения, за да се справи с ограничителните мерки за безопасност. "Това беше моментът, в който решихме, че ще разработим модул не само за ресторантско меню, но и за цялостен хотелиерски консиерж," разказва Тодор Бобев, който работи по проекта със съпругата си Пламена.

Платформата предлага цялостно дигитално решение за хотелиери срещу фиксирана месечна абонаментна такса, която "често е близка до цената на една нощувка в техните хотелски комплекси", казва Бобев. Работи с над 150 обекта, обслужвайки гости в над 10 000 хотелски стаи, като вече има клиенти на 3 континента. "Експанзията извън България е естествен процес на развитие и е сред основните ни приоритети през настоящата година", разказва Бобева. А в заложените цели на бизнеса влиза позиционирането на услугата в поне още 5 пазара в рамките на следващите 12 месеца.

Запази, плати и оцени с QR код

Консиержът на TouchMenu позволява на отделните обекти в един хотел (СПА центрове, ресторанти, барове и центрове за развлечение) да оперират свързано. Посетителите трябва да сканират QR код, който ги насочва към дигитално меню с всички услуги в хотела, позволява им да правят плащания онлайн и да дават оценка на обслужването. "Огромно предимство за клиентите ни е, че могат да оптимизират работните процеси и ефективността на персонала си като подобрят свързаността между различните звена в обектите си," разказва за услугата Бобев.

Пари за разрастване

От стартирането на бизнеса до момента на настоящата инвестиция Бобеви вливат в TouchMenu единствено свой капитал. "След първоначалното тестване на пазара, решихме, че сме готови за масова експанзия към външни пазари, което и наложи включването на външни инвеститори," казва Бобев. Екипът на компанията, който и отговаря за разработката на платформата, се състои от шестима специалисти, като с финансовата инжекция плановете са той да се увеличи. Парите ще се използват и за усъвършенстването на настоящия продукт, внедряването на нови функционалности спрямо спецификите на целевите пазари, както и изграждането на стабилна партньорска мрежа, завършват от компанията.

Все още няма коментари
Нов коментар