🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Две нови рекламни кампании на туризма предстоят през есента

България ще се представя във Франция и Великобритания с финансиране от националния бюджет

През 2014 г. България ще участва в близо 50 международни изложения, най-големите от които са през март
През 2014 г. България ще участва в близо 50 международни изложения, най-големите от които са през март
През 2014 г. България ще участва в близо 50 международни изложения, най-големите от които са през март    ©  ДНЕВНИК
През 2014 г. България ще участва в близо 50 международни изложения, най-големите от които са през март    ©  ДНЕВНИК
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Великобритания и Франция - това са двете нови държави, в които е планирано да започнат рекламни кампании на туризма. Идеята на икономическото министерство е това да се случи до есента, като тепърва предстои избор на рекламни агенции, които да ги осъществят. Така, ако планът се реализира, през тази година България ще има кампании за промотиране на сектора в общо осем държави. Финансирането за тях е осигурено от Европейския съюз и от националния бюджет.

Нови кампании

След като през тази година националният бюджет за реклама на туризма беше увеличен почти тройно до 18 млн. лв., икономическото министерство е решило да започне две нови рекламни кампании в чужбина. Пред "Капитал Daily" директорът на дирекция "Маркетинг и реклама" във ведомството Анелия Генова обяви, че става дума за Франция и Великобритания, като планираният старт е през есента. В двете държави ще се представят възможностите за културен, винен и гурме туризъм, а във Великобритания - и за ски почивки. Финансирането на двете кампании ще е със средства от националния бюджет. На този етап не е ясно колко ще струва представянето на България в двете държави, като скоро предстои да се обявят и обществени поръчки за избор на рекламни агенции, които да ги проведат. Сред планираните дейности са дигитален маркетинг, външна реклама, връзки с обществеността и др., обясни още Генова.

В края на миналата седмица стана ясно, че България ще се опита да промотира туризма във Франция покрай представянето на тракийските съкровища в Лувъра. Зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев обяви пред журналисти, че целта ще бъде покрай изложбата да бъдат представени български вина, кухнята, културно-исторически паметници. "Известно е, че французите са големи ценители на културата и на историята - неща, които ние можем да предложим", обясни тогава Ботев.

Пролетни акции

Освен двете есенни кампании във Франция и Великобритания през тази година е планиран стартът на още шест други, част от които започват през март. Става въпрос за проект за реклама на туризма в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция, който се финансира от европейската програма "Регионално развитие" и е с прогнозна стойност от 6 млн. лв. без ДДС. Той трябваше да започне още преди година, но заради смените в правителството беше забавен изборът на изпълнителите. Рекламните кампании в Германия, Полша и Швеция ще се провеждат от компанията "Медиа планинг груп", която спечели обществената поръчка с цена от 2.65 млн. лв. без ДДС. В Румъния, където основните дейности са планирани в периода април-юни, рекламата ще се организира от дружеството "Зенит адвъртайзинг енд пъблишинг", което е предложило цена от 489 хил. лв. без ДДС.

В регистъра на обществените поръчки няма публикувани данни за изпълнителите на кампаниите в Русия и Украйна, но според неофициална информация на "Капитал Daily" класирането вече е извършено и кампаниите ще се провеждат от дружествата "Реформа" и "Аргент". В шестте държави се предвиждат различни дейности, включително тв, радио-, интернет и печатна реклама, поставяне на билбордове, организиране на посещения на журналисти в България, конферентни срещи между български и чуждестранни фирми, пресконференции и др.

През тази година България е запланувала да участва и в около 50 международни туристически изложения, като сред най-големите са ITB в Берлин и MITT и Intourmarket в Москва, които предстоят през март.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    today avatar :-|
    Изо Дзадзе
    • - 1
    • + 8

    Досегашния отпит с националната реклама е много зле, рекламират на неподходящи места, в неподходящи държави с тъпи реклами, в общи линии - да усвоим едни пари.

    Нередност?
  • 2
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 4

    [quote#1:"today"]Досегашния отпит с националната реклама е много зле, рекламират на неподходящи места, в неподходящи държави с тъпи реклами, в общи линии - да усвоим едни пари.[/quote]Рекламата и ПР-а е най-лесния начин "да се усвоят едни пари". Няма никакви критерии за ефективност и възвращаемост.

    Интересното е, че повечето национално рекламиране се прави от балкански и средиземноморски страни където има по-лежерно отношение към корупцията. Аз не съм видял реклама на Германия или Великобритания - а те биват посещавани всяка година от десетки милиони туристи.

    Нередност?
  • 3
    karik avatar :-P
    karik
    • + 1

    Ххаха браво усвояваме кинти, докато Quest на Ричард Куест е "with association with Invest Macedonia", a ние си мислим лог-ца, щандчета с питка със сол, брошурки и други помии.

    Нередност?
  • 4
    rattrack avatar :-|
    rattrack
    • + 1

    Рекламната кампания в Зап. Европа би трябвало вече да е приключила. Ако това още не са разбрали тези от МИЕ, значи няма и никога да го разберат.
    Въпросът е по-скоро как да усвоим тези 18 млн. възможно най-тихо и без скандали. Както и 2-та милиона за Д-р Бранд.

    Нередност?
Нов коментар