🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Рекламата на туризма в чужбина започва през пролетта

Избрани са агенциите, които ще провеждат кампании за представяне на България в шест държави

Организирането на презентации и професионални срещи по време на международни изложения са част от кампаниите в чужбина.
Организирането на презентации и професионални срещи по време на международни изложения са част от кампаниите в чужбина.
Организирането на презентации и професионални срещи по време на международни изложения са част от кампаниите в чужбина.    ©  Капитал
Организирането на презентации и професионални срещи по време на международни изложения са част от кампаниите в чужбина.    ©  Капитал
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

България ще се представя в Русия, Украйна, Румъния, Германия, Полша и Швеция

Забавеният европроект за реклама на българския туризъм в чужбина, който първоначално трябваше да се осъществи през миналата година, е на път да стартира. Икономическото министерство вече е избрало компаниите, които ще представят страната, а самите кампании се очаква да тръгнат през пролетта. Дейностите, чиято прогнозна стойност е за близо 6 млн. лв. без ДДС, включват телевизионна, печатна, интернет и външна реклама, както и провеждането на информационни турове в България за чуждестранни журналисти, конферентни събития и др.

Кампанията ще се проведе в шест държави -  Румъния, Русия, Украйна, Германия, Полша и Швеция, като в самите поръчки е записано, че това трябва да стане на две вълни в рамките на осем месеца.

Победителите

През лятото на миналата година икономическото министерство обяви поръчка с прогнозна стойност от близо 6 млн. лв. без ДДС за избор на рекламни агенции, които да представят туризма в шест държави. Финансирането е по европейски проект от програма "Регионално развитие", който стартира още при предходното правителство. От информация в регистъра на обществените поръчки, публикувана през последните две седмици, се вижда, че е избрана част от изпълнителите.

Рекламната агенция "Медиа планинг груп" е спечелила поръчките за кампаниите в Полша, Германия и Швеция, които са за общо 2.65 млн. лв. без ДДС. В Румъния пък рекламата на туризма ще организира дружеството "Зенит адвертайзинг енд комюникейшънс", които са предложили цена от близо 489 хил. лв. без ДДС, се вижда от публикуваните данни.

Икономическото министерство все още не е предоставило информация в регистъра за победителите в конкурсите за Русия и Украйна, но източници на "Капитал Daily" съобщиха, че класирането вече е приключило и за тях, а избраните рекламни агенции са "Реформа" и "Аргент".

Кампаниите започват от пролетта

Рекламните кампании на различните пазари ще се провеждат спрямо периода, който е най-активен за записвания, и спрямо туристическите продукти, които България иска да презентира. Повечето кампании се очаква да стартират през март-април, преди началото на ключовия за сектора летен сезон. Така например кампанията за Германия ще започне през март, когато се провежда най-голямото туристическо изложение в света ITB. Kампанията в Румъния пък ще се проведе през периода април - юни, които са най-активните месеци за записванията от тази страна. "Втората вълна" реклами се предвижда през есента, преди откриването на сезона в зимните курорти.

От агенция "Зенит адвъртайзинг", която ще работи по кампанията в Румъния, съобщиха, че се предвижда реклама в местни телевизии, преса и интернет. Компанията ще организира още два инфотура за журналисти, които трябва да разгледат морските и ски курортите, възможностите за СПА туризъм и културни забележителности. Предвиждат се и конференции, които ще се провеждат по време на големите туристически борси в Румъния.

Компанията "Медиа планинг груп" планира също интегрирани кампании за пазарите Германия, Швеция и Полша, които включват излъчване и публикуване на реклами, PR, събития за медии, туроператори, посещения на журналисти в България. От дружеството съобщиха, че най-използваните медии ще бъдат интернет и преса, като в Германия се предвижда още телевизионна реклама, а в Полша и външна.

"Ще се прилагат и по-модерни канали и формати за достигане до потенциалните туристи, като например стартиращата в социалните медии инициатива за пазар Германия с двама немски блогъри - Стив Хениш и Бьорн Трох. Чрез споделяне на положителните преживявания на блогърите ще се търси директна връзка с целевите групи и директно внушение на посланието на България - "Открий и сподели", съобщават още от агенцията.

Отложен старт

Рекламните кампании за туризма, финансирани от европейската програма "Регионално развитие", първоначално бяха планирани за миналата година. След като правителството на ГЕРБ подаде оставка предсрочно, а служебният кабинет не започна изпълнението на проектите, обществените поръчки бяха публикувани през лятото. По неофициална информация на "Капитал Daily" през последните месеци на 2013 г. е приключил подборът на изпълнителите, а едва преди дни информация за част от победителите бе публикувана и в регистъра на обществените поръчки. Новите кампании са вторият европейски проект за представяне в различни държави, който се изпълнява от икономическото министерство. През 2011 г. такива бяха провеждани във Великобритания, Германия и Русия, за които бяха похарчени 6.9 млн. лв.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pruch avatar :-P
    pruch
    • + 14

    Ето едно добро лого:

    Елате вие ,за да не дойдем ние!

    Някой британци ,германци и французи може и да се вържат.

    Нередност?
  • 2
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • - 3
    • + 9

    "Така например кампанията за Германия ще започне през март, когато се провежда най-голямото туристическо изложение в света ITB. "

    А дано поне този път направят нещо по-свястно, защото всеки път редовно се излагаме на това изложение, изглеждаме като бедните роднини сред другите, страни като Коста Рика и Шри Ланка например, изглеждат къде-къде по-атрактивно представени, а само палми, пясък и море могат да предложат.

    Нередност?
  • 3
    rattrack avatar :-|
    rattrack
    • - 2
    • + 12

    Рекламните туристически кампании в Европа започват още пре ноември и приключват до март..До тогава повечето хора вече са направили своя избор за летни почивки.
    Но това явно е без значение за МИЕ, важното е средствата да отидат при точната фирма, в случая Медиа Планинг Груп, която има и основната заслуга за гениалния ни официален туристически сайт.

    Нередност?
  • 4
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 1
    • + 9

    Всяка година кампаниите на Гърция, Турция и Хърватия по лондонската транспортна система (автобуси, метро, таксита, улични билбордове) започват ноември/декември. Как за толкова години вече, и толкова пръснати милиони по различни знайни и незнайни рекламни агенции, не видях дори един миниатюрен стикер рекламиращ България?

    Нередност?
  • 5
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • - 2
    • + 4

    сигурно ще притоплят и доукрасят пърженото яйце...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • + 3

    До коментар [#4] от "karen_walker": И така е не само в Лондон! Да се надяваме няма да налеят пари отново в реклама по CNN - канал който гледат американски бизнесмени от хотела си в Пекин (едва ли нашата фокус група)!!!
    Факт е, че тези пари изтичат нанякъде и се харчат (да се надяваме) за нещо, но никой не вижда за какво.

    Нередност?
  • 7
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • + 7

    "Повечето кампании се очаква да стартират през март-април, преди началото на ключовия за сектора летен сезон. "

    Тия не са ли чули, че културата на западния турист е свързана с ранното записване заради високите отстъпки и планирането на отпуските? Ако в България е нормално юли да мислиш къде да резервираш за август, то западнякът е платил най-късно януари-февруари за почивката на семейството си и така е спестил поне 20-30% от цената. Какъв е смисълът от участие в изложение през март или кампания тогава, ако изложението ще договаря пакети за 2015(Да, никой туроператор не тръгва април-май да наема за юни хотел, а договаря цена за следващото лято чак на целия хотел.), а на него турист изобщо не се мярка? Колко туристи ще видят реклама по телевизията, ще си резервират сами полет и хотел без туроператор? Колко време трябва технологично на един туроператор да реши да пусне дестинация, да договори хотели, чартъри, да обяви пакети, да събере хора за тях? Колко ще струва чартър, ако се купи от днес за след месец, спрямо заявен и с платен аванс преди година?

    Изобщо, някой в МИЕ знае ли нещо за туризма на елементарно ниво на работил в хотел/туристическа агенция или обикновен клиент на туристически услуги? Или просто има бюджет до 6 милиона и съответно се наглася да се похарчи от наши хора независимо от резултата, както е типично за ЗОП у нас?

    На изложение трябва да има представяне на страната плюс максимум данни за потенциални контакти на туроператорите с наши хотели, обекти, превозвачи, ориентировъчни цени. След това октомври-ноември при договорени пакети и хотели вече се рекламира на туристите до януари-февруари, та да се продадат. И това е стратегия за 2 години, като в нея подготовката преди изложението, описани забележителности, координация(В кои дни къде какво работи, на какви цени, има ли готови гидове и т.н.) е поне година. Как февруари се подписва договор да се почне? Този срок не стига за изготвяне на качествени презентации и печатни материали, ако ще се представя през април, камо ли да се подготви нещо, което да заплени туроператор, да му покаже нишата, да му даде параметри на сметките и контакти да се уговорят бизнес отношения.

    6 милиона за ексурзии на представители от МИЕ плюс солидни суми в близки фирми за едното нищо.

    Нередност?
  • 8
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 4

    [quote#1:"pruch"]Ето едно добро лого:

    Елате вие ,за да не дойдем ние! [/quote]
    То, имаше и едно друго лого: "Елате в България, колите Ви вече са тук..."

    Нередност?
  • 9
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 2
    • + 1

    Рекламата пак ли ще е с пържени яйца? Аз се чудя що все пияни британци идват в Бг...

    Нередност?
  • 10
    galla avatar :-?
    Γαλλα
    • - 1
    • + 2

    [quote#9:"Нефертити"]Рекламата пак ли ще е с пържени яйца?[/quote]

    Тоя път ше се пробват на варени...:)

    Нередност?
Нов коментар