Десет микропивоварни се обединиха, за да подкрепят малки заведения и обекти

Крафт бири с общото име I Am Amazing се продават само в специализирани барове и магазини

Асоциация на независимите пивовари в България
Асоциация на независимите пивовари в България
Асоциация на независимите пивовари в България    ©  Асоциация на независимите пивовари в България
Асоциация на независимите пивовари в България    ©  Асоциация на независимите пивовари в България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Десет конкуриращи се български микропивоварни се обединиха, за да представят свои специално разработени крафт (занаятчийски) бири, които ще се продават само в 23 специализирани барове и магазини в страната. Всяка от бирите носи надпис I Am Amazing. Целта на инициативата е да подкрепи малки обекти, пострадали сериозно заради ограниченията по време на пандемия. Само за шестте месеца на 2020 г. заведенията отчетоха между 50% и 60% спад на продадените количества бира, докато обемите, реализирани през магазинната мрежа, останаха почти на нивата за същия период на предходната година.

Участниците - със собствена производствена база

В инициативата се включват както най-младите микропивоварни - Cohones, Sofia Electric, Rocket Science, "Мелтум", Fabric, така и вече утвърдени производители като "Диво пиво", Rhombus, Black Pine, Metalhead и "Трима и двама".

"Условие за участие в кампанията е крафт бирите да са произведени в независима пивоварна със своя производствена база в страната. А изборът на барове и магазини, които ще подкрепим, е направен сред тези, които са специализирани в продажбите на занаятчийско пиво", коментира за "Капитал" Михаил Дурчев, председател на Асоциацията на независимите пивовари в България.

Предложенията - по авторски рецепти

Крафт бирите са специално изработени за кампанията I Am Amazing по авторски рецепти и в различни стилове. Изискването е тези бири да не се продават през собствените канали на пивоварните (онлайн магазини или барове), нито в търговски вериги, а само в избраните обекти (списъкът е на онлайн страницата на инициативата).

"Създадените бири са уникални и по-скъпи от обичайните, но ние имаме уговорка да ги предложим на по-достъпни цени, за да подкрепим магазините, заведенията и клиентите. Тези бири няма да влязат в производствената листа на пивоварните", уточни Михаил Дурчев.

Според наблюденията на асоциацията първата седмица от кампанията показва голям интерес и участниците в нея са доволни от продажбите. I Am Amazing ще продължи до края на месец май, като пивоварите тепърва ще обсъждат дали инициативата да е еднократна.

Един процент от пазара

Според данните за 2019 г. крафт бирата държи 1% от общите продажби на бира в страната, които достигат 5.4 млн. хектолитра (2% спад спрямо 2018 г.). "Това е добър скок, защото през 2018 г. делът на крафт бирата се движеше между 0.2-0.4% от пазара. Прогнозите са, че за 2020 г. процентът ще е по-висок в сравнение с 2019 г., но още нямаме информация", коментира за "Капитал" Михаил Дурчев.

Микропивоварните и заведенията с мощности за варене на крафт бира в страната са около двадесетина. В браншовата асоциация членуват 14 от тях.