Почти една трета от българите пият бира няколко пъти седмично
"Пиринско" е най-активният рекламодател на пиво за януари-април тази година, показва проучва на "Нилсен адмосфер България"
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Около 32% от българите пият бира 3-4 пъти седмично или по-често, 15% - 1-2 пъти през седмицата, а 16% изобщо не пият бира. Това отчита проучване на "Нилсен адмосфер България" и "Български национален панел" сред 500 души над 18-годишна възраст, проведено онлайн.
Къде и как
Според изследването консуматорите на пиво сред българското население от 18-годишна възраст нагоре са 84%. Напитката има повече почитатели след мъжете - 62% пият бира поне веднъж седмично в сравнение с 30% от жените. Дамите са по-склонни да пият бира от време на време, но и по-често са тези, които изобщо не пият (24% в сравнение с 8% от мъжете). Най-големите любители на пивото са на възраст от 45 до 54 години, следвани от тези над 55 години, отчита "Нилсен адмосфер България".
"Пиринско" води класацията на най-популярни марки бира - 16% от анкетираните я посочват за любима. Следват "Шуменско" (10%), "Каменица" и "Загорка" (всяка с 9%) и "Ариана" (7%). Само 5% от запитаните нямат любима марка бира.
Най-търсена е бутилираната бира, а най-често любимо място за консумация е домът (70%), но за 17% от отговорилите това е заведение.
Телевизиите са най-предпочитаният канал за реклама на бира. През първите четири месеца на 2021 г. най-много средства за реклама (по тарифа) са вложени от "Пиринско" (5.8 млн. лв.). Следващите позиции са на "Каменица" и "Ариана", показват данните от рекламния мониторинг Ad Intel на "Нилсен адмосфер България"
Пазарът отчита спад през 2020 г.
В България се произвеждат над 150 марки пиво. В пандемичната 2020 г. пазарът на бира отчете спад. "По данни на Агенция "Митници" през миналата година са продадени 5.22 млн. хектолитра бира, което е с 5% по-малко от количествата през 2019 г. По-ниски са и постъпленията към бюджета от акциз за бира, които спадат с 4% до 74.9 млн. лв.", съобщи за "Капитал" Ивана Радомирова, изпълнителен директор и член на управителния съвет на Съюза на пивоварите в България.
Периодичното затваряне на заведения, драстично намалелият туристически поток, работата от дома вместо от офиса водят до близо 40% спад на продажбите в хорека сектора и 40% намаление на количествата продадено наливно пиво (кегове) през 2020, посочва Ивана Радомирова.
Данните на маркетинговата агенция Nielsen потвърждават низходящата тенденция. "За последния 12-месечен период (до март 2021 г.) пазарът на бира има спад от 10% в стойност и 5% в обем (литри)", уточни за "Капитал" Марко Наумов, бизнес мениджър "Търговски вериги" в АС Nielsen.
Официални данни за размера на пазара на бира в стойност няма, но по експертни изчисления през 2020 г. той се оценява на близо 720 млн. лв. по цени на дребно.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.