🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

eBag: Омикрон вдигна поръчките с 35% спрямо януари миналата година

Бумът в търсенето и недостиг на служители заради заболяването леко забавят доставките, казва Иван Александров - основател и управляващ директор на платформата

Иван Александров - основател и управляващ директор на eBag
Иван Александров - основател и управляващ директор на eBag
Иван Александров - основател и управляващ директор на eBag    ©  Цветелина Белутова
Иван Александров - основател и управляващ директор на eBag    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Хилядите карантинирани в София логично водят до бум в онлайн пазаруването и дефицити на служители при търговците. Най-големият е-доставчик на храни eBag.bg е добър бърз измервател на промяната. Свръхтърсенето на продукти очаквано води до забавяне с часове, а понякога и ден, като втората причина е в отсъстващите заради заболяването служители в склада, съобщи по този повод за "Капитал" Иван Александров - основател и управляващ директор на платформата.

Пандемията силно ускори бизнеса на онлайн търговеца - за миналата година приходите са с ръст 51% до над 36 млн. лв. и 48% при персонала до 365 души.

Защо се забавя изпълнението на поръчките?

- Търсенето се покачва прогресивно ден след ден. Ръстът при поръчките е около 35% спрямо януари миналата година. И обяснението за това е както че хората във все по-голяма степен осъзнават удобството да пазаруваш онлайн, така и в ръста на заболелите и карантинирани потребители, за които поръчката чрез платформата е решение. При изпълнението на поръчките нямаме проблеми с куриерите, те са наши, фирмени служители и са достатъчно на брой. Но складът се задъхва. Процентно по-голяма част от служителите са свързани с процеса преди поръчката да бъде предадена на куриера - приемане на поръчката, завеждането й, да се вземат артикулите от рафтовете, да се пакетират... За съжаление съответно част от служителите в склада отсъстват заради вълните от ковид и грип. Съчетанието от повишено търсене и отсъствие на служители прави услугата да бъде с една идея по-бавна и да не успяваме да доставим до 3 часа от поръчката.

Колко поръчки изпълнявате на ден?

- Среднодневно изпълняваме около 2000 поръчки. Очакванията ни са до седмица да можем да изпълняваме над 2500 поръчки дневно.

Колко артикула съдържа средната поръчка?

- Количката с продуктите става все по-голяма. В момента ръстът в броя артикули е около 10% и средната поръчка съдържа около 30 артикула. Ръстът при търсенето, както и ръстът на поръчките като бройки изискват около 10% повече заети в склада. Но наличието на заболели служители донякъде затруднява този процес.

Търсите ли да назначите нови хора?

- Не сме спирали и ще продължаваме да търсим хора, тъй като това е процес, който върви успоредно с нашия постоянен растеж. Заедно с това планираме и оптимизиране на процесите, което означава по-голяма производителност. Но следващите две-три седмици ще бъдат малко по-трудни.

Интервюто взе Мара Георгиева