🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Amazon инвестира 1 млрд. евро в електрически бусове в Европа

Компанията иска да има електрическа флотилия от 10 хил. превозни средства до 2025 г.

Компанията също така се стреми да удвои броя на европейските градове, в които има така наречените хъбове за микромобилност
Компанията също така се стреми да удвои броя на европейските градове, в които има така наречените хъбове за микромобилност
Компанията също така се стреми да удвои броя на европейските градове, в които има така наречените хъбове за микромобилност    ©  Reuters
Компанията също така се стреми да удвои броя на европейските градове, в които има така наречените хъбове за микромобилност    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Amazon инвестира повече от 1 млрд. евро, за да добави още хиляди електрически камиони, микробуси и товарни велосипеди към разрастващия се парк от превозни средства за доставка в цяла Европа. Целта на основаната от Джеф Безос компания е до края на 2025 г. да има поне 10 хил. подобни превозни средства на континента.

Онлайн търговецът на дребно обяви, че ще инвестира 300 млн. паунда в Обединеното кралство, където планира да има до 700 електрически тежкотоварни автомобила до 2025 г., съобщава Reuters. В момента във Великобритания има едва пет такива. Компанията не каза какъв процент от европейския й парк за извършване на последната част от доставките е електрически в момента, но съобщи, че има 3000 микробуса с нулеви емисии, които са доставили над 100 млн. пакета през 2021 г. Amazon заяви, че също така се надява да закупи повече от 1500 електрически тежкотоварни превозни средства - използвани за пратки на "средна миля" до центрове за пакетиране - през следващите години.

Компанията също така се стреми да удвои броя на европейските градове, в които има така наречените хъбове за микромобилност. Те позволяват извършването на доставка от склад до клиент или пеша, или с велосипед, като плюсът на този метод са ниските емисии, до които води този тип доставки. В момента Amazon има подобни структури в 20 европейски града.

Инвестиционният план идва на фона на бума на онлайн пазаруването и доставките след пандемията от ковид, което помага за увеличаване на печалбите на американската компания за търговия на дребно. Новината за желанието на електрифициране на по-голяма част от автопарка също така съвпада с растящите разходи за гориво след началото на войната на Русия в Украйна, която доведе до покачване на цените на горивото. Това и кара фирмите да търсят алтернативни видове транспорт.

Въпреки че редица големи логистични фирми са се ангажирали да закупят голям брой електрически ванове и камиони с нулеви емисии, все още не са много налични за покупка. Сред големите компании в бранша, които правят опити да електрифицират флотилиите си, са FedEx и UPS.

Редица стартъпи обаче се надпреварват да пуснат на пазара електрически микробуси или камиони. Освен стартъпите и големите производители на автомобили навлизат в сектора, като най-сериозно вложение има от страна на General Motors и Ford.