🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Компанията за тротинетки под наем Bird изпадна в несъстоятелност

Канадското и европейското подразделение не са част от процедурата и ще продължат да работят

В рамките на процедурата по несъстоятелност Bird ще получи финансиране на стойност 25 млн. долара от MidCap Financial, подразделение на Apollo Global Management, и други кредитори.
В рамките на процедурата по несъстоятелност Bird ще получи финансиране на стойност 25 млн. долара от MidCap Financial, подразделение на Apollo Global Management, и други кредитори.
В рамките на процедурата по несъстоятелност Bird ще получи финансиране на стойност 25 млн. долара от MidCap Financial, подразделение на Apollo Global Management, и други кредитори.    ©  Shutterstock
В рамките на процедурата по несъстоятелност Bird ще получи финансиране на стойност 25 млн. долара от MidCap Financial, подразделение на Apollo Global Management, и други кредитори.    ©  Shutterstock
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Американската компания за микромобилност Bird Global обяви, че започва процес на финансово преструктуриране, чиято цел е "укрепването на баланса" на фирмата. Като част от този процес компанията е подала молба за защита от фалит по Глава 11 в Съда по несъстоятелност в Южния окръг на Флорида. Компанията заяви, че ще продължи да извършва обичайната си дейност по време на своето преструктуриране. Канадското и европейското подразделение на компанията, която е пионер в отдаването под наем на уличните електрически тротинетки, не са част от процедурата и ще продължат нормалната си дейност.

"Това съобщение представлява важен етап от трансформацията на Bird, която започна с назначаването на ново ръководство по-рано тази година", заяви временният главен изпълнителен директор на Bird Майкъл Уашинуши. "Постигаме напредък в постигането на рентабилност и се стремим да ускорим този напредък, като правилно оразмерим капиталовата си структура чрез това преструктуриране."

Компанията обяви, че Майкъл Уашинуши ще продължи да изпълнява функциите на временен изпълнителен директор по време на и след процеса по преструктуриране. Уашинуши беше главен финансов директор на компанията от януари тази година и беше назначен за временен изпълнителен директор през август на мястото на Шейн Торчина.

Подаването на молба за изпадане в несъстоятелност по Глава 11 ще позволи на компанията да преструкрурира финансите си, без това да пречи на ежедневните ѝ операции. Освен това в рамките на процедурата по несъстоятелност Bird ще получи финансиране на стойност 25 млн. долара от MidCap Financial, подразделение на Apollo Global Management, и други кредитори.

Компанията планира да продаде активи, като е сключила споразумение с настоящите си кредитори, което да определи долната граница на стойността на Bird, преди да открие наддаването за външни предложения. Bird съобщава, че планира да приключи процеса на продажба на активи през следващите 90-120 дни.

Срив на пазарната оценка

Компанията губи около 90% от пазарната си оценка през тази година, като цената на акциите ѝ спада от над 6 долара през януари до под 1 долар през септември, когато Bird обяви, че ще бъде делистната от New York Stock Exchange, тъй като не е успяла да спази изискването на NYSE да поддържа пазарна капитализация от над 15 млн. долара за 30 поредни дни.

"Твърдо вярваме, че настоящата пазарна капитализация на Birds не отразява вътрешната стойност на компанията. И макар да е разочароващо, тази промяна в статута ни на листване на NYSE не променя ангажимента ни към нашите акционери, ценните ни служители в Bird и Spin, нашите партньори и многобройните световни градове и институции, с които работим", заяви Майкъл Уашинуши във връзка с делистването.

Търговията с акции на Bird продължава на OTC Markets, където цената на акциите ѝ продължава да се понижава, достигайки 0.42 долара ден преди да обяви, че влиза в процедура по несъстоятелност.

Bird е основана от бившия директор на Uber и Lyft Травис ВандерЗанден в Лос Анджелис през 2017 г. По-късно по света се появиха компании, които копират нейния модел. В момента компаниите за наемане на електрически тротинетки се борят да постигнат постоянна рентабилност на фона на регулаторните ограничения, опасенията за безопасността и високите оперативни и капиталови разходи.