Топлата есен застрашава празничния сезон на веригите за дрехи

Зимните пуловери и палта се трупат в магазините

Елитната марка Cos на H&M започна да предлага онлайн и в магазините си разпродажба с 20% отстъпка на трикотажни и връхни дрехи, включително пуловери от мериносова вълна и дълги палта с пух
Елитната марка Cos на H&M започна да предлага онлайн и в магазините си разпродажба с 20% отстъпка на трикотажни и връхни дрехи, включително пуловери от мериносова вълна и дълги палта с пух
Елитната марка Cos на H&M започна да предлага онлайн и в магазините си разпродажба с 20% отстъпка на трикотажни и връхни дрехи, включително пуловери от мериносова вълна и дълги палта с пух    ©  Reuters
Елитната марка Cos на H&M започна да предлага онлайн и в магазините си разпродажба с 20% отстъпка на трикотажни и връхни дрехи, включително пуловери от мериносова вълна и дълги палта с пух    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Необичайно топлото есенно време от САЩ до Европа намалява продажбите на пуловери и палта с наближаването на критичния период на празнично пазаруване, заявяват ръководители на големи търговски вериги, включително H&M. Някои магазини вече намаляват цените, за да избегнат натрупването на непродадени стоки, съобщава Reuters.

През изминалата година търговците на дребно на облекло се опитаха да се освободят от излишните запаси, които се натрупаха поради промяната в потребителското търсене на стоки от първа необходимост, а не на стоки като дрехите. Но тъй като температурите през четвъртото тримесечие се очаква в началото му да бъдат високи, според компанията Weather Trends International, магазините със зимни модели и екипировка могат да се окажат пълни с непродадени стоки в края на сезона.

Отлагане на покупките

Елитната марка Cos на H&M започна да предлага онлайн и в магазините си разпродажба с 20% отстъпка на трикотажни и връхни дрехи, включително пуловери от мериносова вълна и дълги палта с пух. Главният изпълнителен директор на H&M Хелена Хелмерсон заяви пред агенцията, че купувачите отлагат покупките на дебели зимни дрехи на фона на по-топлото от обичайното време.

Данни на Copernicus Climate Change Service показват минимум 70% вероятност, че цяла Западна Европа и части от САЩ ще имат нехарактерно мек октомври и близо 60-70% шанс зимните температури в Западна Европа да са значително по-високи от нормалното. В САЩ се очаква температурите да са средно с половин до 5 градуса по-високи за последните месеци на годината в сравнение със същия период през 2022 г. Топлото време може да понижи цената на природния газ в началото на зимата, което да облекчи икономически европейците. Войната между Русия и Украйна беше катализатор на енергийната криза и ускори рекордното покачване на цените на природен газ, което допълнително допринесе за инфлацията на континента.

"Месецът между Черния петък и Коледа се очертава да е много по-топъл от преди една година, което ще доведе до излишни стоки и по-резки намаления", казва Бил Кирк, директор на Weather Trends International.

Европейската група Pepco добавя, че пристигането на есенните и зимните колекции съвпада изцяло с рекордно високите температури в Европа. "Koгато навън е 26 градуса, типично не продаваш палта," казва Анди Бонд, изпълнителен председател на групата Pepco.

Голяма част от търговците в модната индустрия поръчва дрехите предварително, за да се подсигурят, че има достатъчно зимни артикули, които да посрещнат търсенето на клиентите в началото на така наречения празничен сезон на пазаруване, който започва през октомври.

Проблемът с повечето големи търговци е, че 75% до 85% от тяхното производство зависи от много дълъг процес... затова, когато жега или студ започнат да влияят на цялостните пазарни тенденции, поръчките вече са направени", каза Робът Удс, основател на Vision Brands US. Когато модните компании се опитват да заредят подходящо за сезона облекло и то не се купи, съхранението му е скъпо и годишните прогнози за печалба могат да се повлияят от слабото тримесечие.

Топлите месеци вероятно ще засегнат търговците на дребно, като Walmart и Dik's Sporting Goods но може и да подпомогне печалбите на Costco Wholesale и TJX, които ще имат по-голяма възможност да се адаптират по-бързо към сезонните промени. Ако зимните дрехи не се продават, това може да е проблем за цялата индустрия този празничен сезон и ако това се случи, можем да видим много разпродажби в началото на 2024 г., смята Дейвид Швартц, анализатор в Morningstar Research.

Приятната изненада е, че тениските с къси ръкави и шортите продължават да се продават много добре в резултат на топлото време, каза Кристен Д'арси, директор на маркетинга в True Religion.

Abercrombie & Fitch също каза, че е имало силно търсене на "несезонни продукти" през второто тримесечие, особено в категорията за мъже, тъй като клиентите са избирали целогодишно облекло и стилове.

Все още няма коментари
Нов коментар