Жан Котан е новият изпълнителен директор на "Метро България"
Досегашният изпълнителен директор Никола Готрон става вицепрезидент на "Метро групата", отговорен за клъстер от 6 държави
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Жан Котан е новият изпълнителен директор на "Метро България" от 1 октомври 2023 г. Досегашният изпълнителен директор Никола Готрон заема поста вицепрезидент на "Метро групата" и отговаря за клъстер от 6 държави - България, Сърбия, Украйна, Молдова, Казахстан и Турция, съобщиха от компанията. Готрон пое "Метро България" през април 2021 г.
Кариерата на новия мениджър тук - Жан Котан, започва в "Метро" във Франция през 2001 г., където управлява отдел, а от юли 2006 г. става управител, отговорен за няколко магазина в страната. През август 2014 г. е назначен за регионален директор в "Метро Франция". През 2018 г. се присъединява към екипа на "Метро България" като директор "Продажби", след което заема същите позиции в "Метро Турция" (от октомври 2020 г.) и в "Метро Румъния" (от януари до септември 2023 г.).
- "Метро" подновява франчайз програмата си "Моят магазин"
- Веригата "Метро" се връща към модела си на търговия на едро
- Най-големите търговци на храни: още магазини в периода на растящите цени
"Метро България" е най-голямата верига за търговия на едро в страната, която първа влезе на българския пазар - през 1999 г., и обслужва клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми, както и индивидуални клиенти. Компанията управлява 11 магазина в България и една снабдителна база.
През април тази година "Метро" обяви, че се връща към базовия си модел на търговец на едро, но ще продължи да обслужва и индивидуални клиенти. А през юни поднови програмата си за франчайз мрежа от независими търговци, обединени под бранда "Моят магазин". Новото начало има две цели: да подкрепи развитието на местните общности и да помогне на собствениците на малки и средни магазини да са по-конкурентни.
За 2022 г. "Метро България" отчете над 1.012 млрд. лв. приходи от продажби (19.7% ръст) и над 21.4 млн. лв. печалба. Заетите са над 2100.
Все пак в обектите на веригата могат да пазаруват и граждани. Така че, ако се подредят хипермаркетите на храни, "Метро България" е на четвърто място по приходи след "Кауфланд", "Лидл" и "Билла".
1 коментар
А можеха да бъдат и първа верига по приходи, ако работеха като подобната американска верига Costco - търговия на едро, но в същото време насочена към индивидуалния клиент (без смотани карти и безумни разрешения за пазаруване), а не основно за ресторанти и хотели. Но германецът си обича условията и бюрокрацията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.