"Метро" ще открие поне 50 франчайз обекта "Моят магазин" до края на 2024 г.

Търговците партньори сами определят цените си. Целта е до три години под бранда да работят 800 квартални магазина

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2024 германският търговец на едро "Метро" ще открие в страната поне 50 обекта на франчайз под марката "Моят магазин". Те ще допълнят вече съществуващите девет магазина с този бранд. През следващата година броят им по план трябва да достигне 250, през 2026 - 480, а през 2027 - 800, съобщи изпълнителният директор на "Метро България" Жан Котан.

Началото на франчайз модела на "Метро" беше преди повече от 10 години, тогава обектите "Моят магазин" надхвърляха 1000, но програмата предлагаше по-малко услуги, което е наложило обновяването й. През лятото на миналата година веригата поднови модела си за франчайз мрежа от независими търговци под бранда "Моят магазин", а пилотният обект беше открит в Своге.

"Целта е да подкрепим търговците на малки квартални магазини, които се състезават с големите вериги и за да оцелеят, трябва да имат много сериозна подкрепа на пазара. Ценовата политика за тях е важна, но не по-малко важни са асортиментът и маркетингът", коментира Жан Котан.

Какво предлага "Метро" на търговците

Търговците, които участват във франчайз мрежата "Моят магазин", получават наръчници за разпределение на търговската площ, които улесняват подреждането на стоките, а също и консултантска помощ, за да работят максимално ефективно.

Те трябва да купуват поне 30% от стоките си от "Метро", но запазват своята автономност по отношение на ценовата политика. "Метро България" им предлага възможност да се снабдяват със стоки по програмата "Цени на ниво". При нея има три ценови граници на най-бързооборотните продукти в зависимост от закупените количества, като принципът е "по-голямо количество, по-ниска цена".

"Нямаме влияние върху цените на търговците, обединени от бранда "Моят магазин". Ние им даваме цена под цената на ритейлърите, осигуряваме им повече от 20% марж, с който да се състезават с ритейлърите, но те сами вземат решение на каква цена да продават", коментира Жан Котан.

Франчайз партньорите могат да разчитат на специални промоции, както и на маркетингова подкрепа - веригата издава брошури с цени на продукти в "Моят магазин" и планира национална рекламна кампания за франчайз партньорите.

От 25 години

През 2024 "Метро" отбелязва 25 години на българския пазар. "Ние сме търговец на едро и партньор на независимия бизнес. Работим с над 50 хил. професионални клиента, като същевременно сме привлекателни и за непрофесионалните потребители. Покриваме нуждите на 90% от участниците в ХоРеКа сектора (хотели, ресторанти, кетъринг) и на 75% от трейдърите (търговци на дребно). Ние сме лидери на пазара на едро, въпреки че пазарният ни дял е малък - само 10%, но това е доказателство колко фрагментиран е този пазар", коментира Жан Котан.

По думите му в годините назад компанията е позагубила от имиджа си на търговец на едро, но преди две години е решила да се върне към модела си.

Днес "Метро" има 11 магазина в страната, които нарича "многоканални центрове за търговия". Компанията не планира инвестиции в нови обекти, но ще продължи да инвестира в платформа за доставки, цени, асортимент и служители. За 2022 г. приходите на веригата са малко над 1 млрд. лв.

От архива на "Капитал". "Метро" - очаквания и прогнози и как е изглеждала веригата през погледа на бизнеса през октомври 1998 и март 1999 г.



3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар