🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Метро" подновява франчайз програмата си "Моят магазин"

Партньорите ще определят сами ценовата си политика, други детайли няма заради тестването на модела

Метро България    ©  Метро България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Метро България" поднови програмата си за франчайз мрежа от независими търговци, обединени под бранда "Моят магазин". Пилотният обект беше открит в Своге, предстои отваряне на втори във Велинград.

Според Никола Готрон - главен изпълнителен директор на "Метро България", новото начало има две цели: да подкрепи развитието на местните общности и да помогне на собствениците на малки и средни магазини да са по-конкурентни.

Преди 10 години

Началото на франчайз модела е преди повече от 10 години, тогава магазините надхвърлят 1000, но програмата предлага по-малко услуги, което налага обновяването й, уточниха за "Капитал" от веригата.

"Причината да решим именно тази година да рестартираме франчайз мрежата е промяната в тенденциите на пазара на традиционна търговия, както и новата посока за стратегическо развитие на компанията ни в дългосрочен план - като истински търговец на едро", коментираха още от "Метро България".

Офертата към търговците

Търговците, които участват в мрежата "Моят магазин", ще запазят своята автономност по отношение на ценовата политика, уточниха за "Капитал" от търговската верига. "Метро България" ще им предложи възможност да се снабдяват със стоки по програмата "Цени на ниво". При нея има три ценови граници на най-бързооборотните продукти в зависимост от закупените количества, като принципът е "по-голямо количество, по-ниска цена".

Франчайз партньорите ще могат да разчитат на специални промоции (за първия магазин в Своге например е изготвена брошура с отстъпки), както и на национална рекламна кампания за "Моят магазин". Те ще получат наръчници за разпределение на търговската площ, които улесняват подреждането на стоките, и консултантска помощ .

Франчайз концепцията е в период на тестване и приспособяване към пазара, затова от "Метро" не предоставят повече детайли за параметрите й. "Програмата към момента е в пилотна фаза, проверяваме всички възможни варианти за сътрудничество с различни по големина обекти от традиционна търговия. Целта е да можем да създадем предложение към нашите партньори, което да отговаря най-добре на нуждите на техния бизнес", коментираха от компанията за "Капитал".

Търговец на едро

През април тази година веригата откри официално обновения си магазин "Метро 2" на столичния булевард "Европа", който е първият обект, организиран по новата концепция с фокус професионални клиенти. "Метро" обяви, че се връща към базовия си модел на търговец на едро, но ще продължи да обслужва и индивидуални клиенти.

"Метро България" е най-голямата компания за търговия на едро в страната, която първа влезе на българския пазар - през 1999 г., и обслужва клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми, както и индивидуални клиенти. Компанията управлява 11 магазина в страната и една снабдителна база. За 2021 г. отчете 846 млн. лв. приходи от продажби (10.6% ръст) и малко над 18 млн. лв. печалба. Заетите са над 2000.